וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ללא שינוי

טל לוי

23.12.2008 / 9:51

גם בעולם רושם המטבע האמריקאי רגיעה יחסית. בשבוע המסחר האחרון עבר הדולר מצניחה של 7.5% בתוך שבועיים לעלייה של 4.5% בתוך 4 ימים

המסחר בשוק המט"ח מתנהל בשעה זו ביציבות, כאשר הדולר נסחר ללא שינוי ברמה של 3.837 שקלים. גם בעולם נסחר הדולר ביציבות ברמה של 1.4 דולר ליורו. שבוע המסחר האחרון היה תנודתי למדי והדולר עבר מצניחה של 7.5% בתוך שבועיים לעלייה של 4.5% בתוך 4 ימים. עם זאת, הסיבה לתנודתיות הרבה היא דווקא השינויים ברמת הדולר בעולם.

"מחזורי המסחר ירדו בצורה דרסטית בשל חופשת חג המולד והדבר צפוי להמשך עד תום השנה. למשקיעים הזרים יש השפעה מהותית על השווקים וכשהראש שלהם נמצא כבר בחופש, מטבע הדברים הם פחות פעילים" כך אומר מנהל מחלקת מטח בבנק ירושלים, איתן אדמוני "אתמול ראינו פעילים מקומיים רבים שפעלו בשוק ועשו חגיגה על הדולר". ואכן, הדולר התחזק אתמול ב-2.65%.

אדמוני מעריך, כי עד סוף השנה יסחר הדולר ברמות של 3.81-3.85 שקלים. לפי שעה, ההשפעה המקומית על שער החליפין מועטה מאד והדולר בישראל עוקב אחר ביצועי הדולר בעולם. מצב זה עשוי להשתנות במידה ובנק ישראל יוריד את הריבית במפתיע לפני המועד הרשמי. "בכל מקרה, הבנק צפוי להוריד את הריבית ב-0.5% ביום שני הקרוב ב-29 לדצמבר" אומר אדמוני.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully