וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנקים צריכים למצוא האיזון בין זהירות לצרכי המשק"

הבנקים לא תרגמו את הורדות הריבית להוזלת האשראי שהם מעמידים. טבעי שבתקופת משבר נוקטים במשנה זהירות – אך גם זאת צריך להיעשות במידה הנכונה

"חיוני שהבנקים יידעו למצוא את האיזון הנכון בין מדיניות האשראי שלהם - שצריכה להיות זהירה בעת הזאת - לבין צרכי המימון של המשק, ובמיוחד של הסקטור העסקי, שהם חוליה חשובה ביותר ליכולת של המשק להמשיך ולצמוח". כך אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, באסיפה השנתית של כנס הבנקים.

פישר הוסיף, כי בדבריו הוא מתכוון לא רק להיצע האשראי הבנקאי אלא גם לעלותו. "בתקופה האחרונה הוריד בנק ישראל את הריבית בצורה אקטיבית ומשמעותית, במטרה לתרום להוזלת האשראי לסקטור העסקי ולמשקי הבית. בפועל הבנקים כמעט ולא תרגמו את ההורדות האלה בעלות האשראי שהם מעמידים. בשנים האחרונות אמרתי מספר פעמים: "Good bankers can make good loans in bad times" - ויש לי אמון בכך שבחדר הזה נמצאים בנקאים טובים".

"טבעי הוא כי בתקופה של משבר ואי ודאות, כמו בתקופה הזו, ינקטו הבנקים במשנה זהירות במדיניות האשראי שלהם. ולא רק זה, המפקח על הבנקים ואני מעודדים את הבנקים להיות זהירים יותר ולא לקחת סיכונים מיותרים. אבל גם זאת, במידה הנכונה".

"הסקטור הפרטי - ובמיוחד הסקטור העסקי, הכולל את העסקים הבינוניים והקטנים – חייב להחשף למקורות האשראי כדי להמשיך לייצר ולהתפתח. בעת הזאת, בצל המשבר, הנגישות למקורות האשראי החוץ בנקאי ולמקורות האשראי מחו"ל מוגבלת ביותר. לעומת זאת, האשראי הבנקאי ממשיך לגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully