וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: הונו של גאדימק נשחק ב-1.6 מיליארד ד'

יוסי מלמן

24.12.2008 / 8:43

פייר גרוץ, שהיה "הבנקאי" של גאידמק וניהל עבורו קרנות בשווי 1.25 מיליארד ד', מעריך שלאוליגרך הרוסי נותר רק רבע מהונו

פייר גרוץ, שהיה "הבנקאי" של ארקדי גאידמק וניהל בעבורו קרנות בשווי 1.25 מיליארד דולר בין 2001 ל-2005, מעריך, כי הונו הפיננסי של איש העסקים צנח השנה מ-2 מיליארד דולר ל-400 מיליון דולר. כך נחשף בתחקיר של "מוסף הארץ" שיתפרסם ביום שישי. גרוץ ושותפו סרג' קרנצ'נבלום, שניהם בנקאים ויועצי השקעות מלוקסמבורג, תובעים את גאידמק על הפרת החוזה עמם לניהול השקעותיו.

התביעה, שמתנהלת בשנים האחרונות בקפריסין ולוקסמבורג, ושלאחרונה הוגשה גם בישראל, חושפת את שמותיהם של יועציו הפיננסיים של גאידמק: בני הזוג ז'ול ממן-אפללו, שניהלה בעבר את שלוחת בנק דיסקונט בלוקסמבורג, וגד (גיא-גסטון) בוקובזה. השניים, שנושאים בין השאר דרכונים של צרפת ולוקסמבורג ומחזיקים ברכוש בישראל, מתמחים בהשקעות במקלטי מס. הם גם מייסדי קרן הצדקה "מתן אל", שכספיה עוקלו לאחרונה בשל תביעות כנגד גאידמק. חבר נוסף בקרן הוא חתן פרס ישראל, הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ), שמפעל חייו הוא ביאור של התלמוד.

בתביעתם, טוענים גרוץ וקרנצ'נבלום, שממן-אפללו ובוקובזה הצליחו בסוף 2005 להוציא את כספיו של גאידמק שנוהלו על ידי שני הבנקאים, והעבירו אותם לחשבונות בנק בקפריסין. עוד הם טוענים, כי מאז 2003 החברות שבשליטת גאידמק לא שילמו להם את התשלומים על ניהול הכספים. ב-2006, פסק בית משפט בלוקסמבורג לטובת גרוץ וקרנצ'נבלום, שממן-אפללו, בוקובזה, גאידמק וכמה קרנות ישלמו להם 49 מיליון דולר.

גרוץ אמר ל"הארץ" כי הוא מעריך שבין 2006-2008, לאחר שהקרנות הוצאו מניהולו, עלה הונן לכ-2 מיליארד דולר. אולם, מכיוון שהורכבו מהשקעות במניות של חברות נפט ובמיוחד גזפרום הרוסית, העריך גרוץ כי ירידת מחירי הנפט והמשבר העולמי, שחקו אותן עד לשווי של כ-400 מיליון דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully