וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרו הזוכים בשני מכרזים בתחום הגז הטבעי

חברת תהל זכתה במכרז לאיתור ותכנון מתחם הגז הטבעי הנוזלי וחברת Advantica זכתה במכרז לעדכון תוכנית האב למשק הגז הטבעי

ועדת המכרזים של משרד התשתיות הלאומיות, בראשות מנכ"ל המשרד חזי קוגלר, בחרה אתמול זוכים בשני המכרזים לקידום ופיתוח משק הגז הטבעי בישראל. במכרז לאיתור ותכנון מתחם הגז הטבעי הנוזלי (LNG) נבחרה חברת "תהל הנדסה" ובמכרז לעדכון תוכנית האב למשק הגז הטבעי נבחרה חברת Advantica.

שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, בירך על ההתקדמות ואמר כי "משק האנרגיה עבר שינוי מרחיק לכת עם המעבר לגז הטבעי. רק אמש חנכתי את הפעלת תחנת הכוח בגזר בגז טבעי וזוהי חובתנו להמשיך ולהוביל את המשק למקורות אנרגיה נקיים יותר. מתקן ה-LNG הינו יעד אסטרטגי של המדינה להבטחת ביטחונה האנרגטי בעשורים הבאים מדובר במכרז הגדול ביותר שיפורסם על ידי המדינה מאז ומעולם, והיקפו עשוי להגיע לכ-40 מיליארד דולר, שכן הפוטנציאל בו הוא לאספקת גז טבעי נוזלי לתקופה של עד 30 שנה".

במכרז לאיתור ותכנון מתחם הגז הטבעי הנוזלי (LNG), אשר פורסם לראשונה בסוף חודש מאי, התמודדו שתי קבוצות. חברת "תהל הנדסה", שזכתה במכרז, תצטרך לבצע בשלב הראשון איתור של מתחמים פוטנציאליים למתקן הגיזוז, יבשתי או ימי, ולאשרם אל מול מוסדות התכנון השונים.

במכרז לעדכון תוכנית האב למשק הגז הטבעי התמודדו 5 קבוצות. חברת Advantica האנגלית, שביצעה פרויקטים דומים באנגליה, בבלגיה, באירלנד ובצרפת, נבחרה לעדכן את התוכנית שנכתבה לראשונה בשנת 1999 ועודכנה בשנת 2003. התוכנית תכלול בין היתר את יישום החלטת הממשלה להקמת הקו המזרחי מגזר אל חגית, את כניסתם של צרכנים חדשים למשק, את הדרישה של תחנות הכוח וכן את כניסתו העתידית לפעילות של מתקן ה-LNG . תוכנית האב החדשה תהיה בתוקף עד לשנת 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully