וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל בעיות משפטיות הוקפאו מכרזי מינהל בעין ורד ובמשמר דוד

מאת גיא ליברמן

25.12.2008 / 7:12

במשמר דוד הוגשה עתירה נגד מכרז לבנייה עצמית שהיה פתוח רק לבני המועצה המקומית גזר; בעין ורד הוקפא המכרז משום שהמינהל השתמש בקרקעות כדי לפתור סכסוך בישוב סמוך



במכרז לחכירת 18 מגרשים חד-משפחתיים ושבעה מגרשים דו-משפחתיים במשמר דוד, שפורסם בנובמבר 2008 על ידי מינהל מקרקעי ישראל, נקבע תנאי סף, המגביל את ההשתתפות במכרז לתושבי המועצה האזורית גזר בלבד.

לטענת האגודה לצדק חלוקתי, פתיחת המכרז רק בפני בני המועצה האזורית מנוגד להחלטה 1103 של מועצת מקרקעי ישראל, לפיה ניתן להקצות עד 20% בלבד לתושבי המקום.



"מאחר שבמועד פרסום המכרז לא מוצעים כלל מגרשים לציבור הרחב, הרי שמדובר בהקצאה של 100% ממכסת הקרקעות המוצעת לציבור לבני המקום במועד פרסום המכרז", טוענת האגודה בעתירה שהגישה לבית המשפט.



בעקבות העתירה הוציא בית המשפט שלשום צו ארעי נגד קיום המכרז, וקבע כי על המינהל להגיב לעתירה בתוך 10 ימים.



בעין ורד שבשרון הוקפא מכרז למקרקעין לבנייה עצמית של 43 מגרשים. ההחלטה התקבלה על ידי מנכ"ל המינהל, ירון ביבי, בשל סיבוך במכרז קודם בישוב עין שריד הסמוך, שבמהלכו התברר שעל המקרקעין קיימות תביעות משפטיות, המונעות מהזוכים לבנות על הקרקע. בניסיון לפתור את הבעיה, הציע ביבי לחלק מהזוכים במכרז עין שריד לקבל קרקע חלופית בעין ורד, ולכן הורה לעצור את המכרז בעין ורד, שהתפרסם לפני כשבועיים.



מהמינהל לא התקבלה תגובה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully