וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין ממשיכה להיאבק בהאטה: תעניק הטבות מס למגזר הייצוא ולחקלאים שירכשו מוצרי חשמל

סוכנויות הידיעות

25.12.2008 / 10:52

זאת בניסיון למשוך חלק מ-800 מיליון הצרכנים הפוטנציאלים המתגוררים באזורים הכפריים של סין



ממשלת סין פירסמה היום שורה נוספת של צעדים שנועדו לעודד את פעילות הייצוא ואת הצריכה הפרטית, במסגרת ניסיונותיה לבלום את ההאטה הכלכלית החריפה במדינה.



בין היתר, תעניק סין הטבות מס לחברות המייצאות ציוד מכני ומוצרי אלקטרוניקה, תרחיב את שורת תעשיות, בהן משקיעים זרים יכולים להשקיע ותגדיל את הסובסידיות לחקלאים, שירכשו מוצרי חשמל ביתיים, בניסיון למשוך חלק מ-800 מיליון הצרכנים הפוטנציאלים המתגוררים באזורים הכפריים של סין.



במסגרת הצעדים, שנחשפו במהלך ישיבת ממשלה על ידי ראש הממשלה וון ג'יאבאו, תרחיב הממשלה את הסיוע לקמעונים באזורים כפריים ועירוניים.



הבנק המרכזי של סין הוריד השבוע את הריבית בפעם החמישית בתוך שלושה חודשים, במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית. זאת, לאחר שהייצוא הסיני נפל בפעם הראשונה מזה שבע שנים בנובמבר והיצור התכווץ בקצב שיא. הבנק המרכזי של סין החליט להוריד את הריבית ב-0.27% לרמה של 5.31% - בפעם החמישית מאז אמצע ספטמבר.



החודש דיווחה ממשלת סין כי הייצוא - מנוע הצמיחה העיקרי של הכלכלה הסינית במשך שנים - נפל לראשונה מזה שבע שנים בחודש שעבר בעקבות המיתונים בכלכלות ארה"ב, אירופה ויפאן. התפוקה התעשייתית הסינית רשמה בנובמבר את העלייה החלשה ביותר שלה מזה כעשור בעקבות המיתון העולמי וההאטה הכלכלית במדינה, והובילה להתחזקות ההערכות כי ממשלת סין תיאלץ לחשוף חבילת תמריצים נוספת, לאחר שחשפה בנובמבר חבילת תמריצים בסך 4 טריליון יואן (584 מיליארד דולר) לעידוד הצמיחה.



כלכלני רויאל בנק אוף סקוטלנד מעריכים כי הצמיחה הסינית תאט לרמה של 5% במחצית הראשונה של 2009, פחות ממחצית הצמיחה שרשמה הכלכלה הסינית ב-2007 - 11.9%. ברבעון השלישי צמח התמ"ג הסיני ב-9% - קצב הצמיחה האיטי ביותר מזה 5 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully