וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליוסי מימן יש גם מזל וגם כסף

נתיב נחמני

25.12.2008 / 11:37

בעליו של ערוץ 10 גילה כי אריג פרואני עתיק שרכש הוכן משיער אדם לפני יותר מאלף שנה - תגלית שהעלתה את ערכו בעשרות מונים

למרות הפגיעה בעשירי ישראל עקב המשבר העולמי, יוסי מימן יכול לנשום לרווחה: אריג פרואני שקנה איש העסקים לאוסף האמנות שלו במחיר נוח יחסית התגלה בבדיקת מעבדה כפריט אמנות בעל משמעות היסטורית.

התגלית: האריג התמים למראה, בגודל של כמטר וחצי על מטר, נוצר משיער אדם לפני למעלה מאלף שנה. למותר לציין שהתגלית המרעישה הגדילה את ערכו של האריג בעשרות מונים, ועמו את הונו של מימן, הבעלים של קבוצת מרחב העוסקת בתחום האנרגיה ושל ערוץ 10.

זה זמן רב שמימן עוסק באיסוף אמנות במקביל לעסקיו, אך תשואה שכזו מפריט שנראה כמו שטיח, ספק אם גם הוא צפה. את אוסף האמנות הפרואנית שבבעלותו מנהלים אלפרדו רוזנצוויג והאוצרת בת עמי. את האריג המדובר רכש רוזנצוויג מסוחר אמנות שוויצי, לדבריו, כמעט אך ורק בגלל מראהו החיצוני.

"ראיתי משהו יפה שלא ידעתי מהו", סיפר רוזנצוויג. לדבריו, באחרונה הוא ואנשיו של מימן ערכו ספר על אוסף האמנות שלהם ואת הפריט הזה הם אפילו לא שקלו להכליל בו. מאז שרוזנצוויג קנה את האריג הוא הניח אותו בצד ואף לא בחן אותו.

רק באחרונה, אור רוזנצוויג, לאחר שסיים את עריכת הספר, הוא פינה זמן כדי לבחון מחדש את הפריט. "שמנו לב שהאריג שאמור היה להיות עשוי מפרווה הרגיש קצת מוזר", סיפר האספן. בדיקה קצרה במיקרוסקופ העלתה את החשד כי מדובר בשיער אדם. בעקבות זאת פנו האספנים למכון למדע פורנזי בבעלותו של אבנר רוזנגרטן, שערך כמה בדיקות ואישר את הדבר.

"זו תגלית אדירה. אנחנו לא מכירים תקדימים לטקסטילים פרואנים שנארגו משיער אדם", אמר רוזנצוויג. למרות ההתלהבות, בקרבתו של מימן מעדיפים שלא להעריך באוזני רבים את הפריט, אך נודע כי את דרכו בחזרה מהמעבדה - בניגוד לכניסתו אליה - הוא כבר עשה תחת אבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully