וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור מבצעת רכישת אג"ח עצמית ב-33 מיליון שקל

יובל מעוז

25.12.2008 / 13:21

החברה של נוחי דנקנר מנצלת את מחירן הנמוך של האג"ח למחיקת חובות. תרשום רווח של כ-16 מיליון שקל מהרכישה

חברת כור (2.33%+) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר רכשה אתמול אג"ח מסדרה ח' של החברה בסכום של כ-33.1 מיליון שקל. כור תרשום בזכות הרכישה העצמית רווח של כ-15.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה.

הרווח של כור מרכישת האג"ח מצטרף לרווח של כ-62.9 מיליון שקל שתרשום החברה ברבעון הרביעי מרכישה עצמית של 172.5 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח מסדרה ח'. יחד עם רווח זה תרשום החברה רווח של כולל של כ-78.4 מיליון שקל מרכישת האג"ח.

איגרות החוב מסדרה ח' של כור נסחרות כיום במחיר של 73.2 אגורות לאג"ח בתשואה של 13.5%. היקף סדרת אג"ח ח' הוא 1.2 מיליארד שקל. אחזקותיה העיקריות של כור הן מניות בחברת האגרו כימיה מכתשים אגן ומניות הבנק השווייצי קרדי סוויס.

רכישה עצמית של איגרות חוב היא למעשה מחיקת חובות, במחיר נמוך יותר. כור גייסה כסף מהציבור באמצעות הנפקת אג"ח שאותן מחזיקות קרנות הפנסיה, קופות הגמל, ביטוחי החיים וקרנות הנאמנות. איגרת החוב שמייצגת את החוב של החברה נסחרת בבורסה. הירידה במחירי האיגרות, כלומר הירידה במחיר החוב של החברות, מאפשרת לחברות שיכולות לעשות זאת למחוק חובות בזול ולרשום רווחי הון גבוהים שנובעים מכך שהן לא יצטרכו לשלם בעתיד את קרן ההלוואה ואת הריבית עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully