וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IXI גייסה מיליון דולר מרונקום טכנולוגיות האמריקאית ומפטרת 35 עובדים - 30% מכוח האדם

שמואל שוסטר

25.12.2008 / 13:05

מדובר בסבב פיטורים שני של החברה בחודשים האחרונים לאחר שפיטרה כבר 40 עובדים באוגוסט


לאחר שאיבדה 99% מערכה מתחילת 2008, גייסה IXI (סימול IXMO), יצרנית מכשירי הסלולר לצעירים, מיליון דולר מרונקום טכנולוגיות האמריקאית (Runcom Technologies). כחלק מגיוס הכספים והליך ההתייעלות של החברה החלה IXI בפיטוריהם של כ-35 עובדים - 30% מכוח האדם בחברה.

במקביל הודיעה החברה כי תנפיק לרונקום כתבי אופציה לרכישת של עד 115,942 מניות בכורה במחיר מימוש של 34.5 דולר למניה, עבור 4 מיליון דולר. האופציות ניתנות למימוש בשנה הקרובה. לכל מניה בסדרה תהיה זכות הצבעה השקולה ל-300 קולות.

כחלק מהסכם ההשקעה עם רונקום תמיר IXI הלוואות שקיבלה מסאות' פוינט ומקרן ג'מיני, בהיקף של 15.2 מיליון דולר ל-441,618 מניות בכורה, שירכשו במלואם על ידי רנקום. עם השלמת המהלך תחזיק רנקום ב-93% מהחברה.

IXI פיתחה ומשווקת את מכשיר ה-OGO שהנו מכשיר סלולרי המיועד לבני נוער ואשר כולל בתוכו מקלדת מלאה ויישומי מסרים מיידים. המכשיר נמכר עד כה בעיקר בשווייץ ובגרמניה, שם שווק לבני נוער בשילוב עם חבילת דאטה זולה שאיפשרה למשתמשים לתקשר באמצעות תוכנות המסרים המיידיים, ללא הגבלה בתמורה לתשלום חודשי צנוע.

לחברה היו תקוות גדולות לגבי כניסת החברה לשווקים האמריקאים והיא בנתה עליהם כחלק ניכר מתוכנית הצמיחה העתידית שלה. במהלך המחצית הראשונה של השנה ניהלה החברה משא ומתן אינטנסיווי עם מפעיל סלולרי גדול בארה"ב, אולם לאחר שנכשלו נסיונותיה לחדור לארה"ב נאלצת כעת IXI לבצע שינוי משמעותי בפעילות החברה.

בעקבות כישלון הפריצה של יצרנית מכשירי הסלולר IXI לשוק האמריקאי הודיעה IXI באוגוסט האחרון על סגירת משרדיה בארה"ב ועל פיטוריהם של 40 עובדים בארץ ובחו"ל. במקביל, החליט הדירקטוריון על החלפתם של עמית הלר וגדעון ברק מנכ"ל ויו"ר החברה - ומינויו של ישראל פרידר, שהינו המשקיע האחרון בחברה ויו"ר משותף יחד עם ברק, במקומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully