וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הדשנים חותכות בהיקפי הייצור - מהן ההשפעות על מחיר האשלג, הפוספט והחנקן?

TheMarker

25.12.2008 / 15:21

השבוע נסחרו חברות הדשנים לאור הודעות של החברות על הקטנת היקף הייצור סגירה של מפעלים עקב חולשה של הענף והתאמה של ההיצע לביקושים



השבוע נסחרו חברות הדשנים לאור הודעות של החברות על הקטנת היקף הייצור סגירה של מפעלים עקב חולשה של הענף והתאמה של ההיצע לביקושים. מגזר הכימיה וההדברה רשם תשואה שלילית של 6.2% כאשר יוצאת מן הכלל היתה חברת ניאופארם שרשמה עלייה קלה.



כי"ל הצטרפה השבוע למתחרות כשהודיעה גם היא שתתאים את היקף הייצור לביקושים מלבד מגזר האשלג שבו היקף הייצור לא ישתנה עקב יכולות האיחסון של החברה בסדום. לאחר מחזור חיובי בשבועות האחרונים חוזר מגזר חברות האגרוכימיה לירידות, מגזר הדשנים רושם ירידה ממוצעת של 7.9%.



בשבוע שעבר פרסם האיחוד האירופי את תחזית האיחוד ליבול חקלאי בשנים 2009-2010 העומדת על שיעור של 292 מיליון טון, שיעור נמוך ב-6% מהצפי המוקדם. תחזית היבול לשנה הסבאה מראה על ירידה של 5%היבול של השנה הנוכחית.



על פי איגוד סוכני הדשנים הבינלאומי עולה כי משלוח הדשנים לצרכנים בברזיל תקופה של ינואר-נובמבר 2008 עמד על 21.44 מיליון טון נמוך ב-6.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על פי נתוני המכס של סין נרשמה ירידה של 18% בהשוואה לנובמבר 2007 ביבוא דשני האשלג ועמד על 564.2 מיליון טון.



סך היבוא העולמי של של דשנים לחודשים נובמבר עד ינואר רשם ירידה של 3.8 מיליון טון או כ-44% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.



אשלג



מחירי הספוט של דשני האשלג עומדים על כ-775 דולר לטון ונסחרים ברמה זו כבר ארבעה שבעות רצופים בשל המחסוןר בחוזים חדשים שישקפו את המגמה האמיתית. BPC משווקת האשלג הרוסית הודיעה כי סגרה חוזה לאספקת אשלג של 100 אלף טוון לוונצואלה וקולומביה במחיר של 1,000 דולר לטון שיסופק ברבעון הראשון של 2009.



פוספט



הצניחה במחירי פוספט מסוג DAP נמשכת עם ירידה של 21% בהשוואה לשבוע שעבר וירידה של 38% בהשוואה למחיר לפני שבועיים. הירידה במחיר הביאה לשחיקה של 66% מהמרווחים לפני שבועיים. להערכת כלכלני בית ההשקעות אי.בי.אי להקטנת ההיצעים אין עדיין השפעה על המחירים והם צפויים להתאזן עם הירידה הצפויה במלאים של היצרניות.



חנקן



המחיר לדשני אמוניה בארה"ב עומד כרגע על 249 דולר לטון כאשר על פי המרווחים נראה כי מחירי המכירה הנוכחים קרובים בעלותם לעלויות הייצור. רמת המרווחים רשמה ירידה של 93% מרמות השיא כאשר המחיר לטון עמד על 866 דולר לטון. דשני ה-UAN יורדים במקצת ונסחרים המחיר של 215 דולר לטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully