וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט מיוחד: 15 חברות שהוכתרו אשתקד כ"כרישי הנדל"ן הצעירים" חוו מציאות אחרת - איפה הם כיום?

גיא ליברמן

25.12.2008 / 15:32

בדיקה חוזרת של "15 כרישי נדל"ן החדשים" שבחרנו ב-2007 מהווה את הסיכום הטוב ביותר למצוקה שחווה ענף הנדל"ן ב-2008 ■ כעת הכוכבים של אתמול עברו למאבק על קיומם ■ רובם גילו שיותר קל להגיע לפסגה מאשר להישאר בה ■ הסיפור המלא במוסף נדל"ן של יום שי


מאת גיא ליברמן, רנית נחום-הלוי, רז סמולסקי ואריק מירובסקי

לפני שנה בדקנו עשרות חברות נדל"ן חדשות שפעלו בענף, ומתוכן בררנו 15 חברות שנמצאו מבטיחות והכתרנו אותן כ"כרישי הנדל"ן החדשים". זה לא היה קל, היו לא מעט מועמדים, והבדיקות היו מדוקדקות למדי, הן בהבטי שוק הון הן בהבטי העשייה הנדל"נית של החברות.

התוצאות בשנה שעברה היו מפתיעות למדי. אם "ברור" היה שנדל"ן במזרח אירופה הוא הלהיט, ששוק הנדל"ן במערב אירופה ובארה"ב לא יכול להניב רווחים גדולים מדי, וכי השוק הישראלי הוא בכלל שוק שלא כדאי להיכנס אליו, ואם כן אז רק לנדל"ן היוקרה. הבדיקה העלתה כי אין פורמולה מנצחת אחת להצלחה, וחברות מתחומי פעילות מגוונים מאוד הצליחו להציג ביצועים יפים. חברות מתחומים דומים הגיעו לתוצאות הפוכות.

בדיקה חוזרת של החברות הללו שנה אחרי מגלה, שלנפילה דווקא יש פורמולה ברורה: התנפחות ומינוף יתר, אופטימיות גדולה מדי, וגם חוסר מזל. "גרם מזל יותר טוב מטונה זהב", אמר אז בעל השליטה בדירקט קפיטל, אריה פרשקובסקי. כיום נראה שהוא זנח את החברה ומותיר אותה למשקיעים המתוסכלים, שדורשים את התשואות על האג"חים שלהם.

פרשקובסקי אינו היחיד. עוד חברות נדל"ן נמצאות בקשיים גדולים, וגם יתר הכרישים לעתיד שלנו לא ליקקו דבש בשנה החולפת. אין טובים מהם להדגים את השנה החולפת, שבה ענף הנדל"ן קרס ברעש גדול. עתיד רבות מהן נתון בסימן שאלה, וגם מי שישרוד את המשבר הנוכחי, יהיה מכווץ בהרבה ואופטימי פחות ממה שהיה בסוף השנה שעברה.

הסיפור המלא מחר במוסף נדל"ן של יום שישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully