וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיק הירדן: אין הצדקה לבעלי האג"ח להעדיף פירעון מיידי על פני המתווה שהוצע

יובל מעוז

25.12.2008 / 15:26

החברה: פירעון מיידי יוביל במוקדם או במאוחר לפירוק החברה ומכירת נכסיה במכירת חיסול


חברת אפיק הירדן הציעה מוקדם יותר השבוע מתווה להסדר עם בעלי איגרות החוב שלה מסדרה ב'. לחברה יש שלוש סדרות אג"ח, כאשר לכל סדרה יש ביטחונות שונים ואינטרסים נפרדים לגבי נכסי החברה. בעקבות אסיפת בעלי האג"ח מסדרה ב' שהתקיימה אתמול, מפרסמת היום החברה הודעה בה היא מנסה לשכנע אותם כי יוטב להם להעדיף את המתווה על פני העמדה לפירעון מיידי של האג"ח.

האג"חים של אפיק הירדן נסחרות כיום בתשואות של 14.4% (סדרה א'), 65.8% (ב') ו-260% (ג'). לסדרה הראשונה שעבוד על נכס מניב ברמלה, לשנייה שעבוד שני על הנכס מאג"ח א' ועל נכס שנמצא על סף השלמה (פרויקט אביה השופט בבאר שבע). לסדרה השלישית שעבוד על הכנסות עתידיות של החברה מפעילות באירופה.

החברה, שבבעלות יאיר ושלמה עיני, מסבירה כי למתווה יש כמה יתרונות: מתווה מאפשר תשלום מיידי על חשבון ריבית שימומן בערבות בעלי השליטה; כמו כן הוא מאפשר ייחוד והחרגה של הנכסים המשועבדים מיתר נכסי החברה באופן שמונע צורך להתחשב בזכויות של נושים אחרים, ומאפשר למחזיקי אג"ח ב' להתנהל ביחס לנכס באופן עצמאי. החברה טוענת כי ההצעה שלה מבטיחה המשך תפקוד של החברה.

"אי הגעה להסדר בטווח זמן קצר ביותר והתמשכות מצב אי הוודאות מונעים מהחברה מלגייס את אמצעי המימון בערבות הבעלים, הדרושים לצורך המשך פעילותה ומימון ההסדרים, וכתוצאה מכך עלולים להביא את החברה לחדלות פירעון", כותבת החברה.

החברה מסבירה את היחסים העדינים בין החלטת בעלי אג"ח ב' לבין בעלי האג"חים מהסדרות השונות, וטוענת כי "החלטה של מחזיקי אג"ח ב' להעמדה של החוב לפירעון מיידי פוגעת במחזיקי האג"ח האחרים, ובייחוד מחזיקי אג"ח ג' ובאפשרות שיקבלו את השקעתם בחברה בחזרה".

"בנסיבות העניין אין כל הצדקה להעדיף מסלול של העמדה לפירעון מיידי שאינו מעניק כל יתרון למחזיקי האג"ח, ואשר קרוב לוודאי יוביל, במוקדם או במאוחר, לפירוק החברה ומכירת נכסי החברה במכירת חיסול", מתריעים באפיק הירדן. בעלי אג"ח ב' יכולים להצביע על החלטתם לגבי המתווה עד היום ותוצאות ההצבעה יתפרסמו ביום ראשון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully