וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר: הצפי לפגישת הריבית ביום שני - קיצוץ של 0.5%

TheMarker

25.12.2008 / 16:44

לגבי תוכניתו החדשה של פישר אומרים בבית ההשקעות כי להערכתם הבנקים אינם זקוקים לנזילות אלא לביטחונות כנגד פשיטות רגל של לווים



ביום שני הקרוב יוריד נגיד בנק ישראל הריבית שיעור של 0.5% לרמה של 2.0%, כך מעריכים היום כלכלני ישיר בית השקעות. לקביעת ההנחה מתבססים בבית ההשקעות על מודל סטטיסטי לפיו קיים אומדן הסתברות של 10% שהרבית תרד ב-0.75%, הסתברות של 80 שהריבית תרד ב-0.5% ו-10% הסתברות שהריבית תרד תרד ב-0.25%.



להערכת כלכלני בית ההשקעות הריבית לחודש ינואר צפויה לרדת ב-0.5% בשל העלייה בציפיות הדיפלציוניות ב-2009, העמקת המשבר בכלכלה הריאלית, צמצום פער הריביות מול ארה"ב ותמיכה בתוכנית המוניטרית החדשה של בנק ישראל. תוכנית שאמורה להגביר את הנזילות במערכת הפיננסית ולתמוך בצמיחה.



פישר הוריד את הריבית בחודשים האחרונים בשיעור של 1.75% ובמקביל המשיך לרכוש דולרים באופן מאסיווי במטרה לחזק את הדולר, לסייע ליצואנים ולצמצם את מצוקת האשראי.



לדברי כלכלן בית ההשקעות, אסף נגר "בעוד שבחיזוק הדולר קצר הנגיד הצלחה, בהוזלת האשראי למשק נחל הנגיד כישלון חרוץ הנובע היתקעות של האפקט של הורדות הריבית בבנקים המסחריים אשר לא רק שלא גלגלו את האשראי לעסקים אלא צמצמו אותו ואף העלו במקרים רבים את מרווחי הסיכון ללקוחות".



לגבי תוכנית בנק ישראל החדשה, שעיקריה מתן אשראי זול לבנק ועידוד גלגולו לעסקים, מעריך נגר כי פעולות אלו אכן יקנו לבנקים מקורות זולים וארוכים התואמים יותר את צרכי הלקוחות, אולם אינם פותרים בהכרח את הבעיה המקורית ואת חששות הבנקים שאינם מעוניינים להלוות בשל ההאטה במשק והחשש מפשיטות רגל של לווים.



לדבר נגר "הבנקים מצפים לפעולות נוספות מצד בנק ישראל שיביאו להשתתפות בסיכון ורק אז ניתן לצפות להקלה משמעותית יותר במצוקת האשראי בעיקר לעסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully