וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: החונטה הצבאית שהשתלטה על גינאה עלולה לסחוט כספים מחברת הכרייה BSG של בני שטיינמץ

נמרוד הלפרן

25.12.2008 / 17:41

"סחטנות תופעל כלפי כל חברות הכרייה במדינה; חוסר ודאות לעד חמש שנים", לפי חברת המחקר Eurasia



חברות כרייה הפעילות בגינאה, בהן BSG של בני שטיינמץ, צפויות להתמודד עם סחיטה מצד החונטה הצבאית שהשתלטה על המדינה. כך העריכה אתמול חברת המחקר הפוליטי יוראסיה גרופ (Eurasia Group).



הדרישות של גינאה מחברות כרייה בפעילות במדינה, בהן גם ריו טינטו (סימול RIO.L) ואלקואה (סימול AA), צפויות לגדול בעקבות ההפיכה הצבאית שהתרחשה במדינה המערב אפריקאית, לאחר מותו של הנשיא לאנסאנה קונטה מוקדם יותר השבוע. כך העריך האנליסט סבסטיאן ספיו-גרברה מחברת יוראסיה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"קרוב לוודאי שהשלטון החדש ינסה לסחוט כספים ממפעילי המכרות הנוכחיים, וכי גם במקרה של עליית שלטון דמוקרטי חדש במדינה, ייתכן שיהיה ניסיון להכביד את נטל המס וגביית התשלומים על החברות", כתב ספיו-גרברה.



קבוצה בהנהגה צבאית של גינאה הכריזה שלשום (שלישי) על הפיכה במדינה, פיזור הממשלה וביטול החוקה, שעות ספורות לאחר מותו של מנהיג המדינה, הנשיא קונטה.



סרן מוסא קמארה, הקצין הצבאי שהוביל את ההפיכה הצבאית בגינאה, הוכרז אתמול כמנהיג גינאה בפועל, אולם הוסיף כי אין בכוונתו להתמודד לתפקיד הנשיא בבחירות שיתקיימו לדבריו במדינה בהמשך.



אוכלוסייתה של גינאה - בעלת עתודות הגדולות בעולם של עפרת בוקסיט, המשמשת להפקת אלומיניום - כוללת 10 מיליון תושבים, והיא נשלטה בידי שני אנשים בלבד מאז קיבלה את עצמאותה מידי הצרפתים באמצע המאה שעברה. קונטה שעלה לשלטון בהפיכה צבאית ב-1984, מת ביום שני בלילה.



מותו של הנשיא קונטה עלול לגרור תקופה של חוסר יציבות בגינאה, אשר עשויה להימשך 5-3 שנים, העריך ספיו-גרברה. "בינתיים, חברות כרייה יהיו תחת לחצים סחטניים תמידיים, ואלו שיסרבו לקבל זאת יאבדו את הזיכיונות שלהן", אמר. "בטווח הארוך, פרויקטים בתחום הכרייה בגינאה עלולים לסבול מעיכובים והיקף היצוא צפוי לצנוח על רקע גידול בהוצאות התפעוליות והמשפטיות והוצאות על אבטחה", הוסיף ספיו-גרברה.



מוקדם יותר החודש, לפני ההפיכה הצבאית, הודיעה ממשלת גינאה על הענקת זיכיון לכרייה של עפרות ברזל במזרח המדינה לחברת BSG של שטיינמץ. זאת על חשבון חברת ריו טינטו, שהחזיקה עד אז בשליטה במחצב הברזל הגדול ביותר במערב אפריקה. ההחלטה עוררה ביקורת חריפה מצד ריו טינטו על ממשלת גינאה, והחברה אמרה כי תיאבק בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully