וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח מניותיו של ג'ים קריימר: הטלת מטבע עדיפה על המלצותיו

נמרוד הלפרן

25.12.2008 / 19:56

ניתוח של המלצותיו ב-CNBC העלה כי הניבו תשואה נמוכה מזו של השוק; הכה את השוק רק ב-47% מהמקרים



ניתוח של המלצותיו של פרשן ההשקעות האמריקאי ג'ים קריימר מראה כי עדיף היה למשקיעים להטיל מטבע כדי לבחור את השקעותיהם מאשר להתבסס על המלצותיו של גורו ההשקעות. אתר האינטרנט yourmoneywatch.com, אשר עוקב אחרי כל המלצות המניות של קריימר בתוכניתו "מאד מאני" (Mad Money) המשודרת בערוץ חדשות הפיננסים CNBC, העלה כי מאז החל המעקב אחרי ההמלצות ביולי 2005, הניבו ההמלצות של קריימר להשקעה במניות, בניכוי עמלות מסחר, תשואה נמוכה יותר מאשר מדדי השוק.



עוד עולה מבדיקה שערך האתר של יותר מ-1,500 המלצות השקעה במניות שנתן קריימר באותה התקופה, כי מחיריהן של יותר ממחצית מהמניות ירדו מאז ההמלצה.



חברת הייעוץ CXO, אשר עוקבת אחרי המלצות פרשני השקעות ובכלל זה המלצותיו של קריימר, בדק את המלצותיו של האחרון בטורו הקבוע בעיתון "ניו יורק מטרו" החל משנת 2000, ומצא כי התשואות שהניבו היו נמוכות הממוצע, ואפילו גרועות יותר מאשר הטלת מטבע. ביצועי המניות שעליהן המליץ קריימר עלו על אלה של השוק ב-47% מהמקרים בלבד.



"התחזיות שלו משתנות באופן דרמטי מאופטימיות לפסימיות, ואז שוב לאופטימיות, במהלך פרקי זמן קצרים. קשה להסיק על מה מבוססת תיאוריית הערכת השווי שלו, אם יש לו כזו", העריכה CXO.



בין המלצותיו הכושלות ביותר של קריימר, היתה קביעתו בסוף יולי השנה, כי שוק המניות בארה"ב הגיע לתחתית. מאז נפל השוק בכ-30% נוספים. קריימר גם המליץ באוגוסט 2007 לרכוש מניות של בנק ההשקעות בר סטנרס, אשר שוויין נחתך בהמשך ב-95%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully