וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על השכר פועל להקפיא שכר בכירים

מוטי בסוק

25.12.2008 / 22:41

בינואר אמור שכרם של 1,600 הבכירים לעלות אוטומטית בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן. ההקפאה תביא לחיסכון של 25 מיליון שקל

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, פועל להקפאת תוספות השכר של כ-1,600 הבכירים ובעלי תפקידים בשרות הציבורי, כולל בממשלה, ב-2009. לוין יניח את הצעתו על שולחנו של שר האוצר, רוני בר-און, בתחילת השבוע הבא.

ב-1 לינואר, 2009 אמור שכרם של הבכירים לעלות אוטומטית בכ-3.5%, בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן, או השכר הממוצע במשק (תלוי בחוזה העבודה של הבכירים). לדעת הממונה על השכר, בשל המצב הכלכלי המיוחד במשק, יש להקפיא תוספת זו. ההקפאה תחסוך לקופת המדינה 25 מיליון שקל.

הקפאת שכר בכירי המגזר הציבורי מחיבת חקיקה של הכנסת ב-3 קריאות. במידה ובר-און יאמץ את הצעת לוין, היא תובא לאישור רה"מ, ובהמשך לאישור הכנסת. ביום רביעי האחרון הקפיאו שתי ועדות הכנסות, כספים וכנסת, את שכר הנשיא, השרים, החכי"ם, הנשיא, הנגיד ומבקר המדינה.

לאחרונה פועל לוין בצורה נמרצת להקפאת תוספות שכר למגזרים שונים של עובדים שכירים. הרופאים, האחיות והמורים דחו לאחרונה בקשות שלו לוותר על התוספת לשנת 2009, עד לשיפור המצב הכלכלי במשק. מדובר בתוספות שכר שהובטחו להם או שנפסקו ע"י בוררים. פנייתו לארגוני העבודים עוררה ביקורת בחלק מאגפי האוצר.

לוין גם אינו פועל למימוש ההסכם שחתם קודמו בתפקיד הממונה על השכר, אלי כהן, עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ולפיו היו צריכים לקבל 700 אלף העובדים שכירים במגזר הציבורי תוספת שכר של 1.5% במשכורת דצמבר 2008. אי ביצוע ההסכם חוסך לקופת המדינה הוצאה של מעל ל-75 מיליון שקל בחודש וכמיליארד שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully