וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקצץ בעוגיות

מורית רוזן

26.12.2008 / 7:03

מורית היקרה



>> מורית היקרה

אני סמנכ"ל בחברת היי-טק. כמו כולם, גם אנחנו נתנו עד הזמן האחרון ארוחת בוקר חופשית, כיבוד חופשי - שתייה, פירות ועוגיות - במשך היום ועוד צ'ופרים. עכשיו אנחנו נמצאים בהתלבטות - מצד אחד, פיטרנו עובדים ואנחנו בתקופת קיצוצים, אבל מצד שני, העובדים שנשארו גם ככה במצב רוח רע. אם נקצץ בצ'ופרים, אני חושש שהם בכלל יאבדו את המוטיווציה. מה לדעתך עדיף לעשות?



הסמנכ"ל.



סמנכ"ל יקר שלום,



הקיצוניות שאתה מציג - בין פיטורים לפירות ועוגיות - באמת יכולה לעורר חיוך ציני. עם זאת, כאשר נשארות הטבות שהעובדים תופשים כמותרות בתקופה של פיטורים, הניגוד יוצר תחושה קשה. ככל שהעובדים ירגישו שהתהליך הוגן יותר, כך יש סיכויים רבים יותר שהמוטיווציה שלהם תישמר.



כדאי שתדע על מחקרים המצביעים על טראומת "שורדים" שהארגון צריך להיערך לקראתה: השמירה על הצוות שנשאר בארגון, כדי שלא יקרוס כולו בעקבות הפיטורים.



הכתובת לשאלה היא העובדים שלך בארגון. פרט לקיצוץ בשתייה ובעוגיות, תוכל להתייעץ עמם גם בנוגע למקומות שבהם הם מזהים אפשרות לחיסכון. עצם הדיאלוג חשוב. כך תוכל לקבל רעיונות, ותוך כדי כך להבין את רגשותיהם ולטעת בהם תחושה שהם ממלאים תפקיד מרכזי בתהליך ההתייעלות.



פעמים רבות אנשי ה"שטח" מביאים רעיונות רבים יותר ויצירתיים יותר מהמנהלים, אך לעתים קרובות פשוט לא שואלים לדעתם. חשוב גם ליישם כמה מהרעיונות של העובדים. ההמלצה הכי טובה שלי אליך היא להפחית את תחושות חוסר הוודאות ולייצר תקשורת פתוחה עם העובדים. בתקופה כזו, כשמימין ומשמאל שומעים על פיטורים , כל שינוי נתפש כסימן רע. לכן, הדרך הטובה ביותר לשמור על החיבור לעובדים היא לקיים שיחות פתוחות. כך גם אם תהיה ירידה במוטיווציה, אתם תדעו על זה בזמן ותוכלו להגיב בהתאם.



אתם מגיבים



אורן שני



זוכר שהייתם פעם סטראט-אפ, או סתם חברה שרק התחילה? קומקום חשמלי, קפה נמס עלית, מקסימום בוץ. אנשים הביאו עוגיות מהבית ואחד כיבד את השני. אחר כך צמחתם ונהפכתם לקפיטריה עם מכונת אספרסו ומקרר קטן ועוגיות על חשבון החברה. ניחשתי נכון? ומתי היתה יותר מוטיווציה? יותר הרגשה של יחד, יותר אופטימיות לא ריאלית. אז אולי לפעמים פשוט צריך לחזור לקפה נמס עלית ומקסימום בוץ. תחשוב על זה.



גנאדי



כנראה שקיצוצים במטבח לא יכריעו את גורל החברה, ואני חושב שכגישה, הקיצוצים בעוגיות הם מסר לא נכון. עם זאת, אפשר למתן. אם מקצצים או "ממתנים", חשוב מאוד שההנהלה גם היא תצמצם משהו בולט לעין - מחלקות עסקים למשל...



שאלה לשבוע הבא:



אני עובדת בחברה סלולרית בשירות לקוחות ומרגישה שהמנהלים סביבי מנותקים ממה שקורה כיום. סגרו לנו את הגישה לרשתות חברתיות בטענה שזה מבזבז לנו זמן, כל רעיון או בקשה שאנחנו מעלים, אומרים לנו שזה לא רלוונטי. לא מבינים שאם לא שנהיה מחוברים לחבר'ה שלנו נתפקד הרבה פחות טוב?



-



קוראים המבקשים להגיב על השאלה לשבוע הבא יכולים לעשות זאת בבלוג מורית היקרה dearmorit.cafe.themarker.com. לשאלות נוספות - morit@hrd.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully