וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנת פרידה: הח"כים הפורשים יקבלו מענק עד 200 אלף שקל

צבי זרחיה

26.12.2008 / 9:12

לפי הערכות, כ-40 חברי כנסת יפרשו עם תום כהונת הכנסת הנוכחית



>> עם הגשתן שלשום וביום ראשון לוועדת הבחירות המרכזית של הרשימות המפלגתיות המתמודדות לכנסת ה-18, מתברר שח"כים רבים אינם נכללים בהן, ומחוקקים רבים אחרים ממוקמים במקומות שאינם נחשבים ריאליים.



מדי מערכת בחירות מתחלף שליש מחברי הכנסת, כלומר כ-40 חברי כנסת יפרשו. עלות פרישתם לכנסת מוערכת ב-3-5 מיליון שקל.

עלות זו אינה כוללת תשלום פנסיה והחזר טלפון ועיתון לכל החיים לח"כים הוותיקים, אלא רק מענק הסתגלות לכל הח"כים הפורשים והחזר טלפון ועיתון לח"כים שכייהנו שנה אחת. העלות הכוללת תיקבע בהתאם למספר הח"כים הפורשים ולוותק שלהם.



לח"כים הוותיקים לא צריך לדאוג. הם יקבלו פנסיה של אלפי שקלים בתוספת החזר בגין טלפון ועיתון לכל ימי חייהם. חלקם ישתלבו בדירקטוריונים ובחברות, ויופיעו כפרשנים ברדיו ובטלוויזיה. מי שצריכים לדאוג הם הח"כים החדשים: גילם נע בין 30 ל-50, הם פורשים מהכנסת על פי רוב לאחר קדנציה או שתיים, ובהיעדר פנסיה מיידית עליהם לחפש עבודה ושכר שיחליף את השכר הפרלמנטרי - 33,259 שקלים בחודש.



ח"כים שנבחרו לפני 99' מבוטחים בפנסיה תקציבית, וזכאים לגמלה מיום פרישתם. אחוזי הפנסיה נקבעים בהתאם לוותק. ח"כים שנבחרו מ-99' ואילך מבוטחים בפנסיה צוברת ובביטוח מנהלים, וזכאים למימוש התנאים רק בגיל 67.



ח"כים שפורשים לאחר 7 שנים יקבלו דמי פרישה של כ-200 אלף שקל. לעומתם, ח"כים שנבחרו רק לכנסת היוצאת יקבלו עד 61 אלף שקל. ח"כ שצבר 70% פנסיה לא זכאי לדמי פרישה, וח"כים שגילם מעל 70 לא יקבלו דמי פרישה. הח"כים הוותיקים ייהנו מהחזר טלפון לכל חייהם, עד 8,400 שקל בשנה, ומ-2,000 שקל בשנה לעיתון.



הח"כ הוותיק הפורש הבכיר ביותר הוא אהוד אולמרט. אולמרט, בן 63, כיהן מ-74' ועד 98'. מתחילת 2006 הוא משמש ראש ממשלה. בגין הוותק שלו, אולמרט זכאי לפנסיה חודשית של כ-36,920 אלף שקל, כגובה משכורת שר. נוסף על כך, אולמרט יהנה מתקציב של 2 מיליון שקל בשנה בגין לשכה, רכב, נהג, עוזרים ויועצים, בהיותו ראש ממשלה לשעבר. תקציב זה יועמד לרשותו עד מארס 2014.



גם ח"כ אברהם הירשזון, בן 68, פורש לאחר 17 שנים. הירשזון יהנה מפנסיה חודשית של כ-15 שקל, ויקבל פיצויי פרישה של כ-200 אלף שקל. פורש ותיק נוסף הוא ח"כ רן כהן, שיחתום 25 שנות כהונה עם פנסיה של כ-25 אלף שקל. ח"כ אברהם רביץ, שמכהן מ-88' ולא ירוץ לכנסת הבאה, יקבל פנסיה חודשית של 21 אלף שקל.



מי שככל הנראה יישארו בחוץ לאחר 13 שנות כהונה הם יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד טל, ששובץ במקום לא ריאלי במפלגתו, וח"כ מיכאל נודלמן, שלא התמודד בפריימריס בקדימה. טל ונודלמן יקבלו עם פרישתם פנסיה חודשית של 8,648 שקלים בחודש. כל אחד מהם יקבל גם פיצויי פרישה בסך של כ-200 אלף שקל.



בניגוד לח"כים הוותיקים, שייהנו מגמלה חודשית מקופת המדינה מיד עם פרישתם, הח"כים הפורשים שמונו לאחר 99' - שפורשים בדרך כלל לאחר קדנציה אחת בלבד - ייאלצו להמתין עד לגיל הפרישה כדי לייהנות מהפרשות הכנסת לפנסיה. הם יצטרפו לשוק העבודה ויחפשו ג'וב הולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully