וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר נסחר ביציבות ברמה של 3.868 שקלים

טל לוי

26.12.2008 / 9:37

בשבוע האחרון התחזק הדולר ב-5.2% מול השקל



המסחר שוק המט"ח מתנהל בשעה זו ביציבות כאשר הדולר נסחר ברמה של 3.868 שקלים. בנק ישראל לא יפרסם היום שער יציג בשל חופשת חג המולד בחו"ל.



בבנק לאומי מעריכים כי הדולר ייתמך מסיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקאי ומהצפי לירידה חדה בריבית המקומית. כמו כן ימשיך הדולר להיות מושפע ממידת אי הוודאות הכלכלית בעולם וממידת חוסר התיאבון לסיכון הנגזרת מכך. בבנק המזרחי טפחות מעריכים כי שער החליפין ינוע בשבועות הקרובים בין 3.8-4 שקלים.



בבנק הפועלים כותבים כי השקל נחלש השבוע בחדות למול רוב המטבעות העיקריים, במהלך מסחר דל בהיקפיו, שכן הפעילים הזרים צימצמו פעילות לקראת חג המולד וסוף השנה. בשבוע הבא צפויה החלטה לגבי גובה הריבית השקלית וההערכות כי צפויה הפחתת ריבית אגרסיווית גם בישראל, מספקת לדולר תמיכה, כמו גם רכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל. כזכור, לאחר איפוס הריבית בארה"ב, פער הריביות בין השקל לדולר עומד כעת על רמה של 2.5%.



בבנק מעריכים כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, ההאטה הכלכלית בישראל, צמצום פער הריבית ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully