וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: הירידות בשוק האג"ח הקונצרניות צפויות להימשך; הפועלים: המגמה השלילית בשוק המניות תימשך

טל לוי

26.12.2008 / 9:59

הפועלים: שלושה ענפים בלבד ייהנו משיפור בתוצאות ב-2009: פרמצבטיקה, אנרגיה ותקשורת


בשבוע הבא יסתיים חודש דצמבר וניתן כבר לומר כי "ראלי סוף השנה" לא הגיע הפעם. בעשור שבין השנים 1997-2006 התאפיין המסחר בחודשיים האחרונים של השנה בתשואות חיוביות. אולם, המשבר העולמי שהחל באמצע השנה שעברה, שבר את המסורת וגרר את המדדים המובילים לירידות שערים גם בתקופה זו - הן בשנה שעברה והן בזו המסתיימת בימים אלה. כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם הבוקר.

אשר לשוק המניות, סבורים בלאומי כי "חברות רבות נסחרות במחירים המשקפים ערך נמוך מערכן הכלכלי - לקוח בעל אופק השקעה ארוך טווח (מספר שנים), יוכל למצוא ניירות ערך במחירים מעניינים". עם זאת, בלאומי מסתפקים באמירה כללית ובלתי מחייבת זו ולא נוקבים בשמות החברות הללו. בשורה התחתונה, "אין השוק מתאים ללקוח שונא סיכון או לזה שיידרש לכספו בטווח הקצר".

בבנק הפועלים סבורים כי "ההרעה הניכרת בזירה הכלכלית, כפי שיפורט בהמשך, עשויה להוביל להמשך המגמה השלילית בשוק המניות המקומי". בבנק כותבים כי "ירידות השערים של השבועות האחרונים הן תזכורת לכך שהפסימיות לא פגה עדיין משוקי המניות בעולם בכלל, ובתל אביב בפרט. להערכתנו, רמת הסיכון בהשקעה המנייתית עודנה גבוהה, וייתכנו ירידות שערים נוספות".

הפועלים: 2009 לא תהיה שנה קלה

"הקשיים בהם נתקלו החברות בחצי השנה האחרונה יימשכו לתוך 2009, כאשר הכוונה היא לתוצאות העסקיות ולא לביצועי ניירות הערך שלהן", כותבים בבנק הפועלים. בבנק סבורים כי שלושה ענפים בלבד ייהנו משיפור בתוצאות ב-2009: פרמצבטיקה, אנרגיה ותקשורת. מגמה מעורבת צפויה, להערכת הבנק, בתוצאותיהן של חברות הכימיה, יצרניות המזון ורשתות הקמעונאות, ואילו בענף הנדל"ן צופים בהפועלים כי ההרעה בתוצאות תימשך.

בבנק מעריכים כי התמונה הכוללת של תוצאות החברות ב-2009 צפויה להיות שלילית, עם הרעה בתוצאות התפעוליות שלהן. לאור זאת, גם מניות החברות יתקשו לרשום עליות שערים, כל זמן שהמשקיעים יחושו שלא חל מפנה בתוצאות העסקיות. עם זאת, מזכירים בבנק, כי בדרך כלל שוק ההון מגלם את הציפיות ולא את התוצאות הנוכחיות, כך שהתיקון החיובי בשוק המניות עשוי להירשם עוד בטרם נראה שיפור בדו"חות עצמם. כך או כך, מפנה שכזה לא צפוי בטווח של החודשים הקרובים, אומרים בבנק.

לאומי: אג"ח ממשלתי – ולא קונצרני

בשוק הסולידי, ממליצים בלאומי, כדאי לתת עדיפות להשקעה באיגרות החוב הממשלתיות על פני אלו הקונצרניות ובמיוחד באפיק השקלי. בשוק האיגרות הקונצרניות, כותבים בלאומי כי בתקופה הקרובה ימשיך המסחר באפיק הקונצרני להתנהל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים שתושפע בעיקר מהמשך ההתפתחויות בשווקים בעולם וממצבן הפיננסי של החברות המנפיקות ויכולת הגיוס שלהן. "לפיכך", כותבים בבנק, "אנו מעריכים כי בחברות המאופיינות ברמת מינוף גבוהה הסיכון עדיין גבוה. לכן אחזקה באיגרות אלו אינה מתאימה כיום ללקוחות".

בבנק הפועלים ממליצים להשקיע באיגרות חוב שקליות לטווח בינוני ובמיוחד איגרות חוב מסוג שחר בעלי משך חיים ממוצע של 4 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully