וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין מהדק אחיזתו במגזרי הדשנים והכרייה: מתכנן למזג יצרניות האשלג Uralkali ו-Silvinit

נמרוד הלפרן

26.12.2008 / 20:15

המיזוג עשוי לכלול גם את יצרנית הפוספט Apatit



הקרמלין מהדק את אחיזתו במגזרי הכרייה והדשנים ברוסיה. ממשלת רוסיה בוחנת אפשרות להקים חברה ממשלתית אשר תמזג בתוכה שלוש מיצרניות הדשנים הגדולות במדינה, לדברי מקורות בממשלה - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. ואילו במגזר הכרייה: אלכסנדר וולושין, ראש לשכתו לשעבר של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נבחר היום לתפקיד יו"ר ענקית הכרייה הרוסית נורילסק, יצרנית הניקל הגדולה בעולם.



גורמים במגזר הכרייה ובממשלת רוסיה אמרו לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי ממשלת רוסיה עשויה למזג את יצרניות האשלג Uralkali ו-Silvinit ביחד עם יצרנית הפוספט Apatit. "לפי התוכנית, הממשל ירכוש נתחי שליטה בחברות, ימזג אותן וימנה אנשי ממשל לניהול החברה", אמר מקור בממשלת רוסיה לאינטרפקס.



במגזר הכרייה: וולושין, אשר נבחר בישיבה מיוחדת שקיים דירקטוריון נורילסק בבית מלון במוסקווה, הכחיש כי נבחר לתפקיד כדי לייצג את האינטרסים של ממשלת רוסיה. "אין למדינה אף נציג בדירקטוריון החברה, אולם הצלחת הפיתוח של נורילסק צפויה להיטיב גם עם ארצי היקרה", אמר וולושין לאחר בחירתו לתפקיד.



וולושין שימש גם כראש לשכתו של הנשיא בוריס ילצין ובתקופה ששימש כראש לשכתו של פוטין, אחד מעוזריו היה הנשיא הנוכחי של רוסיה, דמיטרי מדוודב. בחירתו של וולושין ליו"ר נורילסק שמה קץ למאבק שליטה בן שבעה חודשים שניהלו שני בעלי המניות הגדולים של החברה: איל הכרייה הרוסי ולדימיר פוטאנין, המחזיק ב-30% ממניות נורילסק, ואולג דריפסקה, בעל השליטה ביצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, רוסאל.



וולושין הודיע על התמודדותו על תפקיד יו"ר נורילסק זמן קצר לאחר שממשלת רוסיה הסכימה להלוות 4.5 מיליארד דולר לדריפסקה, כדי לסייע לו לפרוע חובות לבנקים מערביים. דריפסקה העמיד כבטחונות להלוואה את מניותיו (25%) בנורילסק.



דו"ח של ועדת משנה של הסנאט האמריקאי שחקרה מעשי שחיתות במסגרת תוכנית "נפט תמורת מזון" של האו"ם, קבעה בשנת 2005 כי וולושין - שכיהן עד שנת 2003 כראש לשכתו של פוטין בקרמלין, קיבל זכיונות למכירת מיליוני חביות נפט תוך עקיפת והפרת הנהלים של תוכנית האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully