וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס בראיון לעיתון "א-שארק אל אווסט": פעולה בעזה לא תכלול כיבוש הרצועה מחדש

TheMarker

27.12.2008 / 11:04

הנשיא בראיון ל"קיודו": על אובמה לדחות את המו"מ שהצהיר שהוא מוכן לקיים עם איראן בחצי שנה



נשיא המדינה התראיין לעיתון "א-שארק אל אווסט" אמש ומסר כי פעולה בעזה לא תכלול כיבוש הרצועה מחדש, זאת על פי חדשות nana10. פרס הוסיף כי היציאה מעזה לא נועדה לחזרה מחדש.



דברי הנשיא נאמרו בתגובה לדיווחים כי מערכת הביטחון שוקלת פעולה בעזה כתגובה להתרחשויות האחרונות ועל רקע איומיו של דובר ממשלת חמאס, טאהר א-נונו, שהזהיר אתמול כי "פעולה צבאית בעזה תביא את ישראל לידי הפסד. איומי ישראל על פעולה צבאית בעזה אינם מפחידים את העם הפלסטיני. שישראל לא תפעל בטפשות".



למעלה מ-20 פצצות מרגמה נורו אמש לעבר מערב הנגב. רקטת קסאם התפוצצה הלילה באחד הקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים אך נזק קל נגרם למבנה בקיבוץ. במהלך יום שישי נורו למעלה מ-20 פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה ביישוב במערב הנגב.



שתי ילדות פלסטיניות נהרגו לאחר שרקטת קסאם שנורתה לעבר ישראל, החטיאה את מטרתה ופגעה פגיעה ישירה במבנה בבית להיא שבצפון רצועת עזה. הילדות, אחיות בנות 5 ו-12 נהרגו במקום.



ביום ראשון צפוי ראש הממשלה אהוד אולמרט לקיים סדרת דיונים מכינים לקראת האפשרות לתגובה צבאית ברצועה. ההערכה היא, כי עד להשלמת הדיונים לא ייצא צה"ל לפעולה צבאית משמעותית.




נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר אמש בראיון לסוכנות הידיעות היפנית "קיודו" שעל הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, לעכב את תוכניותיו לקיים משא ומתן ישיר עם טהראן למשך כחצי שנה. פרס אמר כי הוא מצפה שאובמה יימנע מקיום משא ומתן כזה עד הבחירות באיראן, שמתוכננות להתקיים ב-12 ביוני 2009. בראיון עם "א-שארק אל אווסט" סיפר הנשיא כי הוא היה בין אלה ששכנעו את אריאל שרון לסגת מהרצועה.



פרס טען שאם יתקיים המשא ומתן לפני הבחירות באיראן, הוא עלול להשפיע על תוצאות הבחירות. עוד אמר הנשיא ש"ישראל לא מתכוונת לצאת למלחמה". לגבי מעורבותה של רוסיה בעצירת התחמשותה של איראן, אמר פרס שהוא חושב שרוסיה לא מעוניינת באיראן גרעינית, אך שהיא מאמינה שיש למנוע זאת באמצעות דיאלוג עם בלבד. "פוטין אמר לי שרוסיה לא תוכל לחיות עם פצצה גרעינית באיראן", אמר פרס, והוסיף: "הם לגמרי נגד, אבל חושבים שהם יכולים למנוע זאת על-ידי שיחות ולא על ידי לחץ על איראן".



אובמה הבטיח בעבר לנקוט בגישה שונה מזו של ממשל בוש, הגורסת כי יש לבודד את טהראן, והבטיח לקיים שיחות ישירות עם בכירים איראניים. "אנחנו מוכנים לדבר איתם ישירות ולתת להם בחירה ברורה אם הם רוצים לעשות את זה בדרך הקשה או הקלה", אמר אובמה בתוכנית פגוש את העיתונות ברשת אן-בי-סי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully