וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצאת השנה של ניו יורק טיימס נמצאת פה - בפתח תקווה

קובי בן שמחון

27.12.2008 / 11:16

מאגר די-אן-איי לזיהוי צואת כלבים שהקימה עיריית פ"ת הוכתר על ידי "ניו יורק טיימס" כאחת ההמצאות הגדולות של 2008



מגזין ה"ניו יורק טיימס" הכתיר בשבוע שעבר את עיריית פתח תקוה כמי שסיפקה לעולם את אחת ההמצאות הגדולות של 2008: מאגר די-אן-איי לזיהוי צואת כלבים. את הפרויקט, ראשון מסוגו בעולם, הגה ראש העיר, יצחק אוחיון, לפני שלוש שנים ובימים אלה, עם הההתקדמות ביישומו, הוא זוכה להתעניינות בינלאומית יוצאת דופן.



"קצה נפשי מהתופעה הנוראה הזו שקקי של כלבים מטנף את כל רחובות העיר", אומר אוחיון. "זה שיגע אותי שלמרות שהקצתי לבעיה הזאת חמישה פקחים עם קטנועים והם כל היום רדפו אחרי בעלי כלבים, לא הצלחנו למגר את המצב הנורא הזה. אז עלה לי רעיון להשתמש בבדיקת די-אן-איי לכלבים. דיברתי על כך עם מנהלת השירות הווטרינרי בעיר, ד"ר תיקה בר-און, והיא החלה לברר כיצד אפשר ליישם את הרעיון ולמעשה היא המוח מאחורי הפרויקט".



"הוא ביקש ממני לברר אם על ידי בדיקת די-אן-איי לכלב ניתן יהיה לבחון איזה כלב השאיר גללים על מדרכות העיר", מספרת בר-און. "הרעיון להקים בנק די-אן-איי לכלבים בהקשר הזה כבר הועלה בעולם, אבל אף אחד לא יישם אותו".



איך זה אמור לעבוד?



"הרעיון פשוט: לעירייה יהיו דגימות די-אן-איי של כל הכלבים, וכאשר יימצא גלל של כלב על המדרכה אנחנו נאסוף אותו, נשלח למעבדה לבדיקת די-אן-איי וכך נוכל לזהות מיד מי הכלב ומי בעליו שהתחמק מחובתו החוקית לאסוף את צרכי כלבו".



רשתות טלוויזיה ועיתונים מניו זילנד, יפן, גרמניה, הולנד, ברזיל ובולגריה כבר פנו לעירייה בבקשה לסקר את הפלא, ואפילו "ג'יי לנו דיבר עלינו בתוכנית שלו", מתגאה בר-און. כעת מצוי הפרויקט בשלב הניסוי, שהחל בספטמבר, וכדי להוציא אותו לפועל תצטרך העירייה גם לשנות את החוק, תהליך שיקח בערך שנה. "בימים אלה אנחנו מתרגלים את האופן שבו אנו אוספים את הגללים, שולחים אותם למעבדה ומאתרים את בעלי הכלבים. נוכל לצאת לדרך אחרי שנוסיף סעיף לחוק העזר העירוני שיחייב את בעלי הכלבים, בדיוק כפי שהם מחויבים שהכלב שלהם ישא שבב אלקטרוני, להשאיר אצלנו בדיקת די-אן-איי של הכלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully