וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף יחויב לחשוף את כל נכסיו בפני הרגולטורים עד ערב ראש השנה החדשה

עפרה שלו

27.12.2008 / 15:27

חשיפת הנכסים עשויה לסייע למשקיעים שאבדו את כספם להבין איזה חלק מכספם יש סיכוי שיקבלו בחזרה



ברנד מיידוף יחויב לחשוף בפני הרגולטורים את כל נכסיו עד ערב ראש השנה האזרחית החדשה, כך קבע שופט פדרלי. חשיפת הנכסים עשויה לסייע למשקיעים שאבדו את כספם בהונאת הפונזי העצומה שניהל מיידוף, שהיקפה 50 מיליארד דולר, להבין איזה חלק מכספם יש סיכוי שיקבלו בחזרה.



על מיידוף לספק רשימה מפורטת של כל השקעותיו, הלוואותיו, האשראי שלו, חשבונות הברוקראז' שלו והחזקות אחרות לרשות לני"ע בארה"ב (SEC), עד ל-31 בינואר 2009. על הרשימה לכלול את כל הנכסים בהם מחזיק מיידוף "לתועלתו הישירה או העקיפה", כתב שופט במסגרת התביעה נגד מיידוף. על הרשימה לתאר את "המקור, הסכום, האופי והמיקום הנוכחי של כל פריט".



מיידוף, שחשף בתחילת החודש כי רימה משקיעים, קרנות גידור ומוסדות צדקה רבים ברחבי העולם במשך שנים רבות, נתון עתה במעצר בית בדירתו במנהטן, לאחר שנעצר בגין הונאה בני"ע. מיידוף פיתה משקיעים רבים משום שהצליח לספק תשואה יציבה של 10%-8% גם בזמנים קשים. בדיעבד התברר כי מיידוף השתמש בכסף שקיבל ממשקיעם חדשים כדי לשלם למשקיעים הישנים. הטריק קרס בעקבות המשבר הפיננסי העולמי. "הכל היה שקר אחד גדול", אמר מיידוף. אם יורשע, עלול מיידוף לקבל עונש של עד 10 שנים בכלא וקנס של 5 מיליון דולר.



כמה משקיעים הגישו תביעות ייצוגיות או תביעות קבוצתיות נגד מיידוף וחברת ההשקעות שלו. גם חברות השקעות שעשו עסקים עם מיידוף נתבעו. אוניברסיטת ניו יורק - למשל - הגישה תביעה נגד עזרא מרקין, מי שמילא תפקיד מרכזי ברכישת נתח בבנק לאומי על ידי סרברוס-גבריאל, בגין הפסדים בסך 24 מיליון דולר שרשמה עקב השקעות לא מורשות לכאורה של כספי האוניברסיטה על ידי מרקין אצל מיידוף. התביעה נגד מרקין כוללת גם את קרנות הגידור שלו, גבריאל קפיטל ואריאל פאנד. "מבלי לדווח על כך למשקיעים, ולמרות סימני האזהרה הרבים, מרקין העביר במשך שנים חלק ניכר מכספי קרן אריאל לידי מיידוף", נטען בתביעה.



הארי סוסמן, עו"ד של קליבר פאנד הגיש הצעה לתביעה ייצוגית נגד עזרא מרקין, המכהן גם כיו"ר GMAC, בגין הונאת משקיעים. סוסמן טוען כי מרקין הונה את המשקיעים בכך שאמר להם כי כספם מושקע "בתיק השקעות מגוון של ני"ע", בעוד שלמעשה הושקע הכסף אצל מיידוף.



מרקין הודיע מוקדם יותר החודש על סגירת קרן הגידור שייסד, גבריאל קפיטל, בעקבות הפסדים שנגרמו מהונאת מיידוף. קרן גבריאל קפיטל מנהלת נכסים בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. במכתב ששלח למשקיעים כתב מרקין כי פירוק הקרן הוא "האפשרות הריאלית היחידה" שעומדת בפני הקרן, שהפסידה 39% מתחילת 2008 ועד סוף נובמבר - כולל השקעותיה דרך מיידוף.



מרקין, אשר נחשב למשקיע מתוחכם וסופג בעקבות הפרשה ביקורת נוקבת בתקשורת האמריקאית, מואשם גם בגרימת הפסדים בסך כ-110 מיליון דולר לישיבה יוניברסיטי בניו יורק. לאחר התפוצצות פרשת מיידוף, התפטר מרקין ממועצת הנאמנים של ישיבה יוניברסיטי ומתפקידו כיו"ר ועדת ההשקעות שלה. זאת לאחר שהודה כי השקיע סכומים ניכרים מכספי האוניברסיטה אצל מיידוף, באמצעות קרן הגידור אסקוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully