וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GMAC עשויה לבקש סיוע בהיקף של 6 מיליארד דולר מממשלת ארה"ב

עפרה שלו

27.12.2008 / 17:54

הזרוע הפיננסית של GM, שבשליטת קרן סרברוס, תבקש הסיוע בשל שינוי מעמדה לחברת אחזקות בנקאית



GMAC, הזרוע הפיננסית של ג'נרל מוטורס, הגישה כפי הנראה בקשה לסיוע בהיקף של 6 מיליארד דולר מתוך תוכנית החילוץ של ממשלת ארה"ב למגזר הפיננסים, כך העריכה קרדיסייטס. כמו כן, אמרה קרדיטסייטס כי GMAC יכולה למכור אג"ח מגובות על ידי הממשלה בהיקף של 17.5 מיליארד דולר כדי להגדיל את הונה.



הבנק הפדרלי נחלץ באחרונה לעזרת GMAC - הנמצאת בשליטת קרן סרברוס, מבעלי בנק לאומי - והסכים לשינוי מעמדה לחברת אחזקות בנקאית. האישור סלל את הדרך לזכאותה של GMAC ליהנות מחבילת החירום הפיננסית של הממשל האמריקאי בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאישר הקונגרס באוקטובר.



הבנק הפדרלי אישר את בקשת GMAC על בסיס הטענה כי פשיטת רגל של החברה תוביל להחרפת המשבר בשווקים ותפגע קשות בג'נרל מוטורס (GM). בתמורה לאישור הפיכת GMAC לחברת אחזקות בנקאית, הסכימו סרברוס ו-GM לוותר על השליטה בחברה.



סרברוס, שהחזיקה עד כה 51% ממניות GMAC, הסכימה לצמצום נתח המניות שלה ל-33%, והורדת זכויות ההצבעה ל-15%, על רקע העברת יתרת המניות למשקיעיה. GM, שהחזיקה את יתרת 49% מהמניות, תצמצם את הנתח שלה במניות החברה לפחות מ-10%. יתרת המניות תועבר לקרן עצמאית שתמכור אותן בהדרגה במהלך שלוש שנים.



GMAC היא אחת מספקיות ההלוואות לרכישת רכב הגדולות בארה"ב. החברה מספקת מימון לסוחרי GM וללקוחותיה של ענקית הרכב. פשיטת רגל של GMAC, היתה מותירה 85% מספקיה של GM בצפון אמריקה ללא מקורות מימון, לפי החברה.



בימים האחרונים ניהלה GMAC מרוץ נגד השעון בניסיון לשכנע מספיק משקיעים להשתתף בתוכנית להמרה של חובותיה, שנועדה לאפשר לחברה לזכות באישור הבנק הפדרלי לשינוי מעמדה. בנובמבר דיווחה GMAC על הפסד רבעוני חמישי ברציפות בסך 2.5 מיליארד דולר, והזהירה כי חטיבת המשכנתאות שלה עשויה לקרוס. להערכת אנליסטים, ללא סיוע ממשלתי תיאלץ החברה להגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל.



האג"ח של GMAC זינקו בעקבות אישור הבנק הפדרלי להפוך את החברה לחברת אחזקות בנקאית. אג"ח החברה שלה תשואה של 5.625% לתפוגה ב-2009 זינקה ב-27 סנט למחיר של 94 סנט לדולר, על פי נתונים של מרקט-אקסס.



מניית ג'נרל מוטורס זינקה ב-12.6% במסחר בוול סטריט בעקבות שינוי הסטטוס של GMAC לחברת אחזקות בנקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully