וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 אלף ד' ליזם אחד בתחרות easy start

טלי חרותי-סובר

28.12.2008 / 7:00

מעוז ינון, יזם סדרתי מתחום התיירות, שהקים שני בתי הארחה, רשת אכסניות ושביל הליכה, זכה בסכום הגדול ביותר עד כה בתחרות; 200 אלף דולר אחרונים - מתוך יותר ממיליון דולר - נמצאים כרגע בקופה. האם יגיעו לידיכם?



>> ארבעת המיזמים המעניינים שמנהל מעוז ינון במקביל - שני בתי הארחה ייחודיים בנצרת, הקמת רשת אכסניות לתיירות נכנסת וקידום שביל הליכה גלילי - שיכנעו את חבר השופטים כי ליזם הצעיר מגיע סכום השקעה כפול.

"המשבר העולמי הוא הזדמנות", אומר ינון שמתכוון להשקיע את הסכום בשדרוג בשיווק ובהרחבת המיזמים הקיימים שלו. "כמי שפועל על פי אג'נדה הקובעת ניצול של תשתיות קיימות לטובת מיזמי תיירות חדשים, אין לי ספק שיותר בעלי מבנים ייחודיים ירצו להפוך אותם לאכסניות מעניינות, ואנחנו נתרחב".



חוויה אישית נהפכת לעסק



לעיסוק בתחום התיירות הגיע ינון (33, נשוי + 2 מבנימינה) מתוך חוויה אישית. יחד עם אשתו צעד משך 40 יום בשביל ישראל ואחר כך מסלול בן 1,000 ק"מ בהרי הסיירה נוואדה בארה"ב. כשהגיעו לדרום אמריקה וצעדו בשביל האינקה הבין מעוז את הפוטנציאל הלא מנוצל שקיים בישראל, ערש שלוש הדתות, עבור תיירות ההליכה שכה מפותחת ברחבי העולם: "מדובר בתיירים שמחפשים חוויה אחרת שכוללת מסע רגלי בטבע, היסטוריה, נופים ומקומות לינה ייחודיים. בישראל יש המון צימרים שמתחרים ביניהם על גודל הפלזמה, אבל אין הרבה מקומות לינה שמעניקים חוויה של תרבות מקומית".



ב-2005 החל לתור אחר המבנה הייחודי הראשון שיהפוך לבית הארחה על פי חזונו. ביתו של פאוזי עאזר, בלב נצרת העתיקה, היה לדבריו ארמון נטוש. התקרות המצוירות מן המאה ה-19, החדרים הרחבים, הקרבה לשוק, קריאות המואזין המתערבבות בפעמוני הכנסיות וריח התבלינים והקפה, הציתו את דמיונו. אחרי חמש פגישות עם המשפחה בעלת המקום קיבל את המפתחות ובהשקעה ראשונית בת 30 אלף דולר הפך את המקום לבית הארחה.



השמועה חלפה מפה לאוזן, פאוזי עאזר קיבל מקום של כבוד במדריך הלונלי פלנט, ומספר החדרים גדל מארבעה לתשעה. ההצלחה הביאה לפתיחתו של בית הארחה נוסף, בשם אל מוטראן, הפעם עם שותפים מקומיים, גם הוא בית ערבי יפהפה בלב העיר העתיקה. "התיירים שמגיעים אלינו (70% מחו"ל) לא באים כדי להשתכשך בג'קוזי או לראות טלוויזיה שאין בחדרים", אומר ינון. "התרמילאים באים כדי לטייל בנצרת ובסביבה. הישראלים מגיעים כי זה סוג של חו"ל קרוב מאוד לבית".



במקביל לעסקי ההארחה הקים ינון יחד עם שותף את איגוד האכסניות הפרטיות בישראל - ILH. באיגוד רשומים 30 בתי הארחה שונים ופרטיים, מרמת הגולן ועד דרום הארץ. כולם עוברים תהליכי סטנדרטיזציה קפדניים ומיועדים בעיקר לתרמילאים. בשנה האחרונה הנפיק האיגוד מפות המפרטות את מיקום האכסניות, ובקרוב ינפיק גם כרטיס חבר. מעוז מקווה כי מספר החברים יעלה ל-50 ואף יותר, "בעיקר בימי משבר בהם נדרשות דרכים יצירתיות לשיווק משותף".



פרויקט אחר עליו עומל ינון בימים אלה הוא נתיב ישו (הג'יזוס טרייל), שביל הליכה בן 65 ק"מ, שיוצא מנצרת ומגיע עד כפר נחום. עד היום כבר הלכו בו מאות מטיילים, בהמשך הוא מקווה שהשביל יקבל הכרה מוסדית וייהפך לאבן שואבת למטיילי הליכה מן העולם. המסר שלו: אופטימיות. "אל תיתן לאף אחד", אומר ינון, "לפגוע לך בחלומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully