וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינאי: "סנדוז אינה משגשגת, לא בטוח שהיא תרצה להיכנס להרפתקה נוספת"

יורם גביזון

28.12.2008 / 7:00



>> מהשקף שהציג מנכ"ל טבע, שלמה ינאי, בפני מועדון בוגרי הפקולטה למינהל באוניברסיטת תל אביב, עולה כי טבע מעריכה שחברת ווטסון עומדת למכירה.



על פי ההיגיון של הגדלת הפער מהמתחרה הקרוב ביותר כאמצעי לשיפור הרווחיות, נראה שהדבר ההגיוני מבחינת סנדוז מקבוצת נוברטיס יהיה לרכוש את ווטסון כדי לבטל את היתרון שטבע יצרה.

האם לדעתך זהו המהלך הבא?



"ווטסון היא חברה קטנה בלי נוכחות של ממש באירופה. ממה שאני קורא ורואה, בדו"חות הכספיים שלהם סנדוז אינה משגשגת ובנוברטיס לא מאושרים. מנכ"ל נוברטיס, דניאלה וסלה, הוא איש מאוד חד והוא יצטרך להחליט אם הוא רוצה להיכנס להרפתקה הזו".



האם יש אפשרות להערכתך שנוברטיס תחליט להעמיד למכירה את סנדוז, ואם כן האם טבע מסוגלת לרכוש את סנדוז והאם רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית עשויה לאשר מיזוג כזה?



"סנדוז קטנה יחסית בארה"ב. האתגר יהיה לקבל את אישור נציבות האיחוד האירופי שדרישותיה הרבה פחות מובנות, שקופות ואחידות בהשוואה לתהליך האישור ברשות ההגבלים העסקיים האמריקאית".



האם טבע מסוגלת להרים עסקה כזו?



"אין חברה חוץ מטבע שמסוגלת לעשות זאת".



כמו טבע גם חברות אינובטיוויות, כמו איליי לילי מרק ואסטרה זנקה, זיהו את הביו-גנריקה כמנוע צמיחה והן נכנסות אליו בזו אחר זו. האם יש לטבע יתרון או חיסרון יחסי בתחום הביו-גנרי?



"המחקר הכימי כפי שנעשה כיום בחברות הפרמה אינו מניב תוצאות מרשימות. אם תפשפש בדו"חות הכספיים שלהן תגלה שחלק לא קטן מהתרופות החדשות שהן משיקות הוא תוצאה של רכישת חברות ולא פרי של מחקר עצמאי. במקרים לא מעטים חברות הפרמה עושות מיקור חוץ לחברות מחקר. פיתוח תרופות ביו-גנריות היא משימה גדולה על כל החברות, ולכן אני צופה שיהיו שיתופי פעולה בין חברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully