וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר: תקציב הביטחון לא צריך לגדול

מוטי בסוק

28.12.2008 / 8:17

באוצר מזכירים כי בניגוד למלחמת לבנון השנייה, מצבה של קופת המדינה קשה עתה, ולפיכך היא תהיה חייבת להיות נדיבה פחות בסיוע לצה"ל

מוקדם עדיין להעריך את עלות הפעולה בעזה אתמול, כאשר לא ידוע כמה זמן תימשך, אם תכלול מעורבות של כוחות קרקע, גיוס כוחות מילואים או שהות ברצועה. כך אמרו אתמול מקורות בירושלים.

לדברי המקורות, יום של פעולה צבאית כמו אתמול עולה עשרות מיליוני שקלים ואינו אמור ליצור בעיה תקציבית. שבוע של פעילות צבאית הכוללת כוחות קרקע צריך להיספג בתקציב מערכת הביטחון. אם יהיה צורך, העלות התקציבית של הפעולה תבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה ל-2009. במערכת הביטחון סירבו להתייחס לדברים.

בירושלים אומרים כי תהיה לפעולה עלות תקציבית גבוהה אם יוחלט לגייס מילואים, אם צה"ל יכבוש חלקים מהרצועה ויקים בהם מינהל אזרחי, או אם יוגדל טווח המיגון של היישובים בדרום מעבר לעוטף עזה. להקמת מינהל אזרחי והגדלת טווח המיגון עשויה להיות עלות גבוהה מאוד, של מאות מיליוני שקלים לכל יעד ואולי אף מיליארדי שקלים.

לפי בכירים באוצר, אם הפעולה תימשך יותר משבוע וההוצאה התקציבית תהיה גבוהה, לאחר סיומה יהיה על ראש הממשלה אהוד אולמרט, האוצר ומשרד הביטחון לקיים שיחות לקביעת עלות הפעולה לתקציב המדינה. באוצר מזכירים כי בניגוד למלחמת לבנון השנייה, מצבה של קופת המדינה קשה עתה, ולפיכך היא תהיה חייבת להיות נדיבה פחות בסיוע לצה"ל.

סך כל תקציב הביטחון ל-2009, כפי שנקבע על ידי הממשלה באוגוסט האחרון, הוא 48.8 מיליארד שקל. התקציב לא אושר על ידי הכנסת. הממשלה הבאה, שתקום לאחר הבחירות בפברואר, תצטרך לקבוע סופית מה יהיה תקציב הביטחון ל-2009.

שר הביטחון אהוד ברק דרש מהאוצר בחודשים האחרונים תוספת תקציב של 3 מיליארד שקל, מהם 1.5 מיליארד שקל כבר בתקציב 2008, על בסיס הבטחות שקיבל מאולמרט. בשל המצב הפוליטי בקשתו לא הוכרעה. בצנרת יש דרישות נוספות של מערכת הביטחון, בהיקף של 3-4 מיליארד שקל, לשנות את תקציב 2009 ו-2010 לפיתוח מערכות לחימה, להצטיידות ולפיצוי על התייקרויות במחירי דלקים ומזון.

מרשות המסים נמסר אתמול כי הרשות נערכה מבעוד מועד לאפשרות של הסלמה בעוטף עזה ובאזור. עובדי הרשות ושמאים הגיעו בימים האחרונים לכל המקומות שנפגעו ואמדו את הנזקים. למשפחה שביתה נפגע בנתיבות יוצע דיור חלופי זמני. אנשי מס רכוש גם מפעילים מוקד טלפוני לפניות הציבור, ומספרו הוא 6898153-08.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully