וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעלת משק לשעת חירום תובא לאישור הממשלה הבוקר; בפיקוד העורף נשקל גיוס מילואים נרחב

ברק רביד

28.12.2008 / 8:37

שר הביטחון יביא לאישור הממשלה את הפעלת מל"ח והארכת המצב המיוחד בדרום



שר הביטחון, אהוד ברק, יסקור היום (ראשון) בפני הממשלה, במהלך ישיבתה, את עיקרי הפעילות הצבאית שבוצעה במהלך השבת ברצועת עזה, וכן את ההערכות והמוכנות של הצבא והעורף לתקופה הקרובה. במהלך הישיבה יביא השר ברק, לאישור הממשלה את ההכרזה על מצב מיוחד בעורף באזורי עוטף עזה.



במסגרת סמכותו, אישר שר הביטחון 48 שעות של מצב מיוחד, והבוקר יביא לאישור הממשלה את הארכת התקופה. משמעות ההכרזה: שר הביטחון באמצעות אלוף פקע"ר מקבל את הסמכות להוציא הנחיות מחייבות לאוכלוסייה האזרחית באזור כמו: פעילות מוסדות חינוך, שהייה במקלטים וכללי התנהגות במרחב וכמו כן הפעלת ריתוק משקי ? החזקת עובדים במפעלים חיוניים וברשויות מקומיות.



כמו כן יביא ברק לאישור את הפעלת מל"ח (משק לשעת חירום). מצב מל"ח מאפשר שליטה מלאה לשר הביטחון, באמצעות מטה מל"ח על פעילות משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים נוספים הקשורים לפעילות העורף בכל הנוגע לפעילות המיוחדת הקשורה למצב החירום.



במקביל אומרים בצה"ל כי בפעילות פיקוד העורף תינקט "גישה מרחיבה". חיילים של הפיקוד יסייעו לאזרחים באיזורים המותקפים. בנוסף, הופעלו כבר אתמול יחידות קישור של הרשויות של פיקוד העורף, רובם אנשי מילואים שתפקידם לסייע לרשויות. בפיקוד יישקל במקרה הצורך גיוס מילואים נרחב יותר. זהו אחד מלקחי מלחמת לבנון השנייה, שבה מיעט צה"ל להגיש סיוע לאוכלוסיה האזרחית, ובדיעבד הוגדרה מדיניות זו כשגיאה קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully