וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית HSBC: הכלכלה העולמית צפויה לרשום צמיחה שלילית ב-2009 - לראשונה מאז מלחה"ע השנייה

נמרוד הלפרן

28.12.2008 / 9:02

כך לפי תחזית HSBC; קרן המטבע צפויה להוריד התחזית הגלובלית בפעם השלילית מאז הקיץ



התוצר הגולמי העולמי (GDP) צפוי לרשום צמיחה שלילית של 1.1% ב-2009, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, כך עולה מתחזית הבנק הבריטי HSBC. הבנק צופה התאוששות של הכלכלה העולמית ב- 2010, הודות לצמיחה של כלכלת ארה"ב.



"במשך זמן מה, היה אפשר להעמיד פנים כאילו המשבר הפיננסי והכלכלי הוא רק בעיה של המדינות המתועשות המרכזיות", העריך הכלכלן הראשי של HSBC, סטיבן קינג. "עם זאת, במהלך שלושה החודשים החולפים, התיאוריה הזו התנפצה, לאחר שנאלצו להוריד באופן חד את התחזיות שלנו לכמה שווקים מתעוררים. על בסיס נומינלי, אנו צופים כי התוצר הגלובלי ירשום צמיחה שלילית בשנת 2009 - התפתחות יוצאת דופן בעידן המודרני", הוסיף.



עוד אמר כי קיימת סכנה ממשית כי משפחות ועסקים יתחילו לצבור מזומנים במקום להוציא אותם, בשעה שדיפלציה מרימה ראש במדינות העשירות. "עם זאת, שמירת מזומנים מתחת לבלטות, תיגמר בדמעות", אמר קינג. "ככלות הכל, זו היתה גם חלק מהדינאמיקה בתקופה של השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת", הוסיף.



העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח היום כי קרן המטבע הבינ"ל (IMF), אשר כבר הורידה את תחזית הצמיחה העולמית פעמיים מאז הקיץ, צפויה בקרוב לשוב להוריד את התחזית לרמה שמשקפת מיתון גלובלי. לפי הגדרת הקרן, צמיחה של פחות מ-2% בשנה מהווה מיתון גלובלי. בחודש נובמבר העריכה הקרן כי הכלכלה העולמית צפויה לצמוח ב-2.2% בשנה הבאה.



חברת המחקר קונצנסוס אקונומיקה צופה כי הצמיחה העולמית בשנה הבאה תסכם ב-0.4% - השיעור הנמוך ביותר מאז שנת 1945.



המרכז למחקר כלכלי ועסקי (CEBR) בלונדון צופה כי התוצר המקומי הגולמי של בריטניה עשוי לצנוח ב-2.9% ב-2009 - הנפילה השנתית החדה ביותר מאז 1946, דיווח שלשום BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully