וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן אזולאי מאפסילון: "כשמחירי המניות נשחטו לגמרי - פוטנציאל הירידות מוגבל"

נתן שבע

28.12.2008 / 10:09

"הסנטימנט בימים הקרובים יהיה שלילי. הפסיכולוגיה היא שתיתן את הטון", אומר אזולאי


"כשמחירי המניות נשחטו פה כל כך, פוטנציאל הירידות נמוך בעקבות הפעולה בעזה", אמר עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות, הבוקר טרם פתיחת המסחר בתל אביב. "השוק יהיה בסנטימנט שלילי בימים הקרובים. אולם, כל מי שמתכוון למכור היום מניות מסתכל על המחירים ולא ימצא יותר מידי מניות למכור. אילו מנות תירצה למכור, מניות בנקים? הרי מחירי מניות הבנקים נעים בסביבות חצי או 0.6% על ההון העצמי שלהם", תוהה אזולאי.

"למצב העולמי הקשה בשווקים מצטרפת עתה הלחימה בעזה. אולם, גם במלחמת לבנון השנייה ראינו את השוק יורד בחוזקה בימים הראשונים למלחמה ומתקן חזרה למעלה במהירות. תל אביב 25 נמצא היום ברמה של 630 נקודות, אם הוא היה ברמה של 1,400 נקודות הייתי מדבר אחרת".

אם הלחימה תימשך זמן רב ייתכן שנראה הרחבה נוספת בגירעון. השוק לא יעניש את איגרות חוב הממשלתיות על כך?

"מי שהניח פריצה בגירעון הניח אותה גם בלי הפעולה בעזה בהתבסס על הנתונים הכלכליים. הבעיה הפחות מהותית כרגע היא מחירי השחרים. מה שיניע את השוק בימים הקרובים הוא הפסיכולוגיה ופחות הכלכלה".

מה לגבי ההחלטה על הריבית - האם הפעולה תניע את פישר להוריד את הריבית נאמר רק ב-0.25%?

"אני לא חושב שתהיה לכך השפעה מהותית על החלטתו, בכל מקרה גם פישר יודע זאת שתהיה השפעה שלילית אם הוא יוריד את הריבית רק ב-0.25% כאשר השוק מעריך כי הוא יוריד אותה ביותר. בכל מקרה אין הרבה שינוי אם הנגיד יוריד את הריבית ב-0.5% או ב-0.75% כאשר הריבית נמוכה גם כך".

מה לגבי הדולר?

"בדומה ל-2006 גם אז העריכו כי הדולר יתחזק כשהחשש היה כי הזרים יברחו. למעשה בסופו של דבר הוא נחלש לכן אני לא חושב שלפעולה צריכה להיות השפעה עליו. הדולר צריך להיחלש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully