וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הכנסייה בגרמניה נגד מנכ"ל דויטשה בנק: "הפכת לעובד אלילים, ואת הכסף לאלוהים"

נמרוד הלפרן

28.12.2008 / 10:32

"גרינספאן ובוש הוליכו את הציבור שולל" אמר הבישוף הובר; ג'וזף אקרמן בתגובה - "התבטאות לא הולמת"


הבישוף וולפגנג הובר, ראש הכנסיה הפרוטסטנטית בגרמניה, האשים את מנכ"ל , הבנק הגדול בגרמניה, בכך שהפך את רדיפת הרווחים לסוג של "עבודת אלילים" כדבריו. בתגובה לדברים, אשר נאמרו בראיון עם הובר שפורסם ערב חג המולד בעיתון "ברלינר צייטונג", פירסם דויטשה בנק תגובה בה נאמר כי מדובר בהתבטאות שאינה הולמת מנהיג דתי.

הובר אמר בראיון כי בנקאים נושאים באחריות להביט מעבר לטווח הקצר, ולהבטיח את יציבות המערכת הפיננסית. "החלטתו של מנכ"ל דויטשה בנק, ג'וזף אקרמן, לקבוע יעד צמיחה ברווחים של 25% - אסור שתתרחש שוב לעולם", אמר הובר. "יעדי רווח כאלה הגדילו את הציפיות לרמות שאינן בנות קיימא, ומהווים סוג של עבודת אלילים. בנסיבות הנוכחיות, אפשר לומר שהכסף הפך לאלוהים", הוסיף.

הובר טען עוד כי ארה"ב היא האחראית העיקרית למשבר בשוקי הפיננסים, וכי יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן, ונשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, הוליכו שולל את הציבור.

באחרונה גברה הביקורת מצד בכירים בכנסיה על התפקיד שמילא מגזר הפיננסים ביצירת המשבר הכלכלי הנוכחי. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הזהיר בשבוע שעבר בנאומו המסורתי לרגל חג המולד, כי העולם נמצא בדרכו לחורבן במקרה שהאנוכיות תגבר על שותפות הגורל. בנאום שנשא ממרפסת בזיליקת פטרוס הקדוש שבקרית הוותיקן, אמר האפיפיור כי המצב הכלכלי מדאיג אנשים רבים ברחבי העולם לנוכח דיווחים כמעט יום-יומיים על פיטורים, קריסת חברות ואנשים שמאבדים את בתיהם.

מנהיג הכנסיה הקתולית אמר עוד כי דבריו מתייחסים "לכל מקום שבו גוברים החששות לנוכח חוסר הוודאות לגבי העתיד, אפילו מדינות עשירות. מי ייתן כי בכל המקומות הללו יאיר אורו של חג המולד ויעודד אנשים לתרום את חלקם מתוך תחושה של שותפות גורל", אמר האפיפיור. "אם אנשים מסוגלים לראות לנגד עיניהם רק את התועלת האישית שלהם, העולם שלנו ללא ספק יתפורר".

מוקדם יותר החודש, אמר האפיפיור כי המשבר הפיננסי העולמי נובע מרדיפה אחרי רווחים מהירים על חשבון טובת הכלל, והעריך כי התרחבות הפער בין עשירים לעניים מאיימת על השלום העולמי. לדבריו, המערכת הפיננסית הגלובלית מרוכזת בעצמה, קצרת רואי ונעדרת דאגה לעניים.
האפיפיור אמר בנאום לפני כשבועיים כי המערכת הפיננסית הבינלאומית צריכה לדאוג להשקעות ופיתוח בטווח הארוך, וכי המשבר הנוכחי "ממחיש כיצד פעילות פיננסית יכולה לפגוע בעצמה בשל היעדר חשיבה לטווח ארוך על טובת הכלל".

לדבריו, ההיבטים השליליים של הגלובליזציה הפיננסית ברורים לכל. "באופן אובייקטיווי, התפקיד החשוב ביותר של המערכת הפיננסית הוא לתמוך באפשרות של השקעות לטווח הארוך, ומכאן לתמוך בפיתוח", אמר האפיפיור.

"כיום, המערכת נראית במצב מאוד שברירי: היא חווה את ההשלכות השליליות של מערכת של עסקות פיננסיות, הן ברמה הלאומית והן ברמה הגלובלית, אשר מבוססת על חשיבה לטווח קצר מאוד, ואשר מטרתה היא להגדיל את שווי הפעילות הפיננסית ומתמקדת בניהול טכני של סוגים שונים של סיכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully