וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים נערכים: אניות יעדיפו לפקוד את נמל חיפה במקום להגיע לאשדוד בשל המצב הביטחוני

אורה קורן

28.12.2008 / 11:13

לא נמסר הודעה על שינוי בפעילות בנמל אשדוד לאור ההתפתחויות



התעשיינים נערכים להעתקת הסחר מנמל אשדוד לנמל חיפה, למקרה שנמל אשדוד ייסגר כתוצאה מירי טילים מרצועת עזה. בנוסף צופים בהתאחדות כי גם אם הנמל יישאר פתוח, אניות שיעדן נמל אשדוד יעדיפו להגיע לנמל חיפה משיקולי ביטחון. כך אמר היום צבי פלדה, יו"ר איגוד התובלה בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, בשלב זה נמסר לתעשיינים על ידי הרשויות כי נמל אשדוד מתפקד כרגיל.



"לא נעודד את העתקת היצוא והיבוא מנמל אשדוד לנמל חיפה, אלא בלית ברירה", אמר פלדה. "אנחנו מאמינים, שנמל אשדוד לא ייסגר, אלא עלול להיווצר מצב שאניות לא יפקדו אותו. לפיכך יהיה צורך להעביר המטענים בנמל אשדוד לחיפה ולעדכן היצואנים שכל יצוא מאשדוד יתבצע מחיפה", הוסיף. לדבריו, בשלב זה לא התקבלה הודעה על הסטת נתיב של אניות המגיעות לישראל.



המשמעות היא שמפעלים בדרום המייצאים או מייבאים סחורות יצטרכו לשלם תוספת של הובלה יבשתית. תוספת שינוע למכולה של 20 רגל עומדת על כ-1,000 שקל. תוספת שינוע למכולה של 40 רגל עומדת על 1,500-1,600 שקל.



התעשייה הישראלית מתורגלת בהסטת סחר החוץ בין הנמלים, לאחר שבמלחמת לבנון השניה הוסט הסחר מנמל חיפה לנמל אשדוד. פלדה ציין כי מבחינת שטחי הרציפים והאחסון יכול נמל חיפה לענות לכל צרכי סחר החוץ של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully