וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר גיוס נרחב של אלפי אנשי מילואים; ברק יביא לאישור הפעלת משק לשעת חירום

הארץ

28.12.2008 / 12:32

יביא לאישור הממשלה גם את הארכת המצב המיוחד בדרום; ברק: זה לא יהיה קצר וזה לא יהיה קל



מאת ברק רביד ועמוס הראל



הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) בישיבה מיוחדת, גיוס אלפי חיילי מילואים בצווי 8. שר הביטחון, אהוד ברק, יסקור בפני הממשלה, במהלך ישיבתה, את עיקרי הפעילות הצבאית שבוצעה במהלך השבת ברצועת עזה, וכן את ההערכות והמוכנות של הצבא והעורף לתקופה הקרובה. במהלך הישיבה יביא השר ברק, לאישור הממשלה את ההכרזה על מצב מיוחד בעורף באזורי עוטף עזה.



במסגרת סמכותו, אישר שר הביטחון 48 שעות של מצב מיוחד, והבוקר יביא לאישור הממשלה את הארכת התקופה. משמעות ההכרזה: שר הביטחון באמצעות אלוף פקע"ר מקבל את הסמכות להוציא הנחיות מחייבות לאוכלוסייה האזרחית באזור כמו: פעילות מוסדות חינוך, שהייה במקלטים וכללי התנהגות במרחב וכמו כן הפעלת ריתוק משקי - החזקת עובדים במפעלים חיוניים וברשויות מקומיות.



כמו כן יביא ברק לאישור את הפעלת מל"ח (משק לשעת חירום). מצב מל"ח מאפשר שליטה מלאה לשר הביטחון, באמצעות מטה מל"ח על פעילות משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים נוספים הקשורים לפעילות העורף בכל הנוגע לפעילות המיוחדת הקשורה למצב החירום.



שר הביטחון ברק אמר לפני ישיבת הממשלה כי "נרחיב ונעמיק את הפעילות בעזה. זה לא יהיה קצר וזה לא יהיה קל. ואנחנו זקוקים לנחישות בכל מה שיבוא לפנינו".



במקביל אומרים בצה"ל כי בפעילות פיקוד העורף תינקט "גישה מרחיבה". חיילים של הפיקוד יסייעו לאזרחים באיזורים המותקפים. בנוסף, הופעלו כבר אתמול יחידות קישור של הרשויות של פיקוד העורף, רובם אנשי מילואים שתפקידם לסייע לרשויות. בפיקוד יישקל במקרה הצורך גיוס מילואים נרחב יותר. זהו אחד מלקחי מלחמת לבנון השנייה, שבה מיעט צה"ל להגיש סיוע לאוכלוסיה האזרחית, ובדיעבד הוגדרה מדיניות זו כשגיאה קשה.



משרד הביטחון החליט להפעיל מיידית את תכנית "מעוז איתן" שהוכנה מבעוד מועד לסיוע לעורף בשעת חירום. מנכ"ל המשרד הורה לראשי האגפים לספק לראשי הרשויות כל סיוע שיידרש. המשרד יפתח חמ"לים בשדרות, נתיבות ואשקלון שיתאמו את פעילות אגפי המשרד מול הרשויות המקומיות ויספקו את המענה הנדרש ליישום התוכניות השונות שהוכנו בימים האחרונים. ברק ושרת החינוך, יולי תמיר, החליטו על דחיית הלימודים באזורים בנגב שבהם הוכרז מצב ביטחוני מיוחד. בשלב זה לא יחזרו התלמידים ללימודים עם תום החופשה מחר.



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, התייחס היום בפתח ישיבת מהממשלה לצורך בעמידה חזקה של העורף בדרום הארץ בפני מתקפות הטילים. "אנחנו פועלים להחזיר את השקט לתושבי הדרום ועמידת העורף תקבע את היכולת שלנו לקיים את הפעולה ולהשלים את המשימה". אולמרט פנה לשרים ואמר יש להקדיש מאמץ מיוחד כדי לספק לתושבים את כל השירותים ולתת מענה לכל הבעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully