וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: דירוג האשראי של ישראל עלול לרדת

הכלכלן אורי גרינפלד מתריע כי להרחבת הגירעון הממשלתי כתוצאה מפעילות כלכלית נמוכה באזורי העימות יהיו השלכות מרחיקות לכת

"השפעותיו של המבצע בצבאי בעזה תלויות בטווח הזמן שהוא יימשך ובהתפתחויות שלו בעורף הישראלי, אך החשש העיקרי הוא כי המבצע יימשך זמן רב וכי ההוצאות הבטחוניות של הממשלה ב-2009 יגדלו ויעמיקו עוד יותר את החריגה מיעד הגירעון". כך אומר אורי גרינפלד, כלכלן מכלל פיננסים.

"התחזית שלנו לגירעון ב-2009 היא עתה כ-4.5% מהתוצר", מוסיף גרינפלד. "תחזית זו מבוססת על פגיעה בהכנסות ממסים ב-2009, כתוצאה מההאטה הצפויה בסביבה הכלכלית במהלך השנה. הגדלת ההוצאות והקטנה נוספת של ההכנסות, כתוצאה מפעילות כלכלית נמוכה באזורי העימות, עלולות להרחיב את הגירעון ובכך לפגוע ביחס החוב-תוצר של ישראל ואולי אף בדירוג האשראי של המדינה".

מבחינת שוק האג"ח הממשלתי, אומר גרינפלד, הפעולה צפויה להרע עם האפיקים הממשלתיים בטווח הקצר, אך לא לאורך זמן. "כפי שראינו בתקופה האחרונה, אפיקי האג"ח הממשלתי נהנים מהתמורות במצב הכלכלי, למרות הצפי לחריגה מיעד הגירעון.

"מבחינת שוק המניות, כפי שלמדנו בשנים האחרונות, להתפתחויות גיאו-פוליטיות השפעה נמוכה וקצרת טווח על המדדים. אנו מעריכים כי המצב לא שונה כעת וכי כבר בימים הקרובים יחזור המצב הכלכלי להיות זה שקובע את הטון בבורסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully