וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי נכסי קרנות המשקיעות בנדל"ן מסחרי בבריטניה צנח; מחירי השכירות צפויים להמשיך לרדת

סוכנויות הידיעות

28.12.2008 / 12:44

אנליסטים בבריטניה העריכו כי מחירי השכירות בווסט אנד של לונדון ירדו ב-8% מרמת השיא שלהם



שווי נכסיהן של קרנות המשקיעות בנדל"ן מסחרי בבריטניה צנח במהלך השנה האחרונה. חלק מהקרנות רשמו ירידה של יותר מ-50% בשוויין. שווי הנדל"ן המסחרי בבריטניה צפוי להמשיך לרדת והשכירות ושיעור התפוסה צפויים גם הם לספוג ירידות, בעקבות המשך הידרדרות השוק בשנת 2009. כך אמרו מומחים בשוק הנדל"ן בבריטניה לעיתון "גרדיאן".



משקיעים הזרימו 20 מיליארד ליש"ט (29 מיליארד דולר) אל קרנות המשקיעות בנדל"ן מסחרי במהלך חמש השנים שנסתיימו ב-2007. עד כה מרבית הכספים האלה נעלמו עם ירידת ערך הנדל"ן המסחרי.



עבור קרנות הנדל"ן הגדולות בבריטניה, משמעות הדבר היא פגיעה כפולה של ירידת שווי הנכסים ועלייה בפדיונות על ידי המשקיעים. קרן ניו סטאר, ששווי נכסיה עמד על 2.2 מיליארד ליש"ט ב-2007, החזיקה בנכסים בשווי 1.1 מיליארד ליש"ט בחודש שעבר. קרן נורוויץ' יוניון, המשקיעה בנדל"ן של חברת אביבה הבריטית, היתה שווה 4.4 מיליארד דולר בשנה שעברה. שוויה היום נאמד בכ-1.87 מיליארד ליש"ט. בין הגורמים להידרדרות שווי הנדל"ן המסחרי: עודף היצע חריף בעקבות בניה ספקולטיווית והירידה בביקוש למשרדים בלונדון, לפי העיתון.



מחירי השכירות, שעמדו על 1,629-1,700 דולר למטר רבוע במשרדים המצועצעים ביותר של לונדון, ירדו לרמה של 1,473 דולר למטר רבוע במהלך החודשיים האחרונים, לפי חברות שירותי הנדל"ן ג'ונס לאנג לה-סל. אנליסטים של חברת קפיטל אקונומיקס העריכו כי מחירי השכירות בווסט אנד של לונדון ירדו ב-8% מרמת השיא שלהם.



קפיטל אקונומיקס הזהירה כי ירידה של 0.5% במחירי השכירות בנדל"ן המסחרי בנובמבר לעומת החודש המקביל ב-2007 היא רק ההתחלה של המגמה. למרות שקבלניות בניה רבות הורידו את קצב הבניה ומאז האביב ודחו מאות פיתוחים מסחריים, עודף ההיצע נותר אחת הסיבות העיקריות לירידת המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully