וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הבריטים עלולים לעמוד בפני מחנק אשראי נוסף

סוכנויות הידיעות

28.12.2008 / 13:35

הבנקים יאלצו לרשום הפרשות גדולות לכיסוי הלוואות שלא נפרעו; לפי "אינדפנדנט"



המשך הידרדרות הכלכלה הבריטית מגדיל את החששות למחנק אשראי נוסף, לאחר שהבנקים הבריטים יאלצו להמשיך ולגייס כספים נוספים בשנה הבאה, בשוק רעב למשקיעים – כך דיווח העיתון "אינדפנדנט" הבריטי.



בנקאי ההשקעות מתכוננים לסיבוב שני של גיוסי כספים מחברות ההלוואה בבריטניה, בנוסף לגיוס 65 מיליארד ליש"ט שכבר גויסו. לאחר שהצליחו לגייס כספים ולאחר תקופת מחיקות הערכים, עלולים הבנקים להיאלץ לרשום הפרשות לכיסוי הלוואות שלא הוחזרו – ברמות גבוהות כל כך כפי שנראו בבריטניה בפעם האחרונה בתחילת שנות ה-90.



לפי התסריטים הגרועים ביותר, ההפרשות של הבנקים המקומיים – ברקליס, רויאל בנק אוף סקוטלנד וקבוצת הבנקאות לוידס – עשויות להגיע ל-60 מיליארד ליש"ט (87 מיליארד דולר), לפי בנק קרדי סוויס.



"עלול להיות מחנק אשראי שני לבנקים, וסיבוב נוסף של מחיקות בסוף שנת 2009 בעקבות ההידרדרות הכלכלית", כך אמר בכיר בבנק השקעות לעיתון הבריטי.



הרשויות בבריטניה חוששות מפני המשך פשיטות הרגל של חברות ושל עסקים, בגלל המשך ההידרדרות במצב הכלכלי במדינה – דבר אשר יוביל להמשך ההפסדים עבור הבנקים והתהדקות מחנק האשראי.



נגיד הבנק המרכזי בבריטניה אמר כי המשימה החשובה ביותר שיש לבנק כדי להילחם במיתון היא לגרום לבנקים לשוב ולהלוות כספים. אחת הדרכים לעשות זאת, לפי מומחים בבריטניה, היא לאלץ את הבנקים לגייס שוב כספים.



אבל עם מחסור במזומנים הבנקים יאבקו לגייס. הנפקת מניות של רויאל בנק אוף סקוטלנד בחודש שעבר נכשלה על אף ההנחה במחיר המניות, דבר אשר הותיר את ממשלת בריטניה עם בעלות על 58% מהבנק השני בגודלו במדינה.



בנק ברקליס פנה לקרנות השקעה ממשלתיות לגיוס 7 מיליארד ליש"ט, מכיוון שהוא לא האמין שמשקיעים מוסדיים יהיו מעוניינים להזרים אליו כספים. אבל אפילו הקרנות הללו לא היו נלהבות לספק את המזומנים, ודרשו מחיר גבוה עבור התמיכה שלהן – כפי שסיכמו אבו דאבי ודובאי עם ברקליס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully