וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדירוג האשראי של ישראל ועד התשואות על איגרות החוב - כל התחזיות של בתי ההשקעות והבנקים על השפעות מבצע "עפרת יצוקה"

TheMarker

28.12.2008 / 15:00

ממשלת ישראל צפויה להתכנס היום לישיבה מיוחדת במהלכה צפוי שר הביטחון אהוד ברק, להביא לאישור הממשלה את הארכת ההכרזה על מצב מיוחד בעורף באזורי עוטף עזה



בלידר שוקי הון העריכו היום ששוק האג"ח צפוי להגיב באופן שלילי להסלמה בעזה אך ניסיון העבר מלמד על חשיבות מועטה לאירועים ביטחוניים ודגש על התפתחויות מקרו כלכליות עם זאת מדגישים כח מחירי איגרות החוב עלולים לרדת עקב החשש לעימות ממושך. מנגד, הורדת ריבית תתמוך בשוק.

על אף התקיפה הישראלית בעזה, הדולר מתחזק בשעה זו ב-0.2% בלבד לעומת השער היציג שנקבע ביום רביעי, והוא נסחר ברמה של 3.88 שקלים. בימים חמישי ושישי לא קבע בנק ישראל שער יציג בשל חופשת חג המולד בחו"ל. היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ ושער הדולר משתקף מהמסחר באופציות בין הבנקים.

להערכת עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות השוק יהיה בסנטימנט שלילי בימים הקרובים אולם לאור הירידות החדות במחירי המניות בחודשים האחרונים נראה כי הפוטנציאל לירידות בעקבות הפעולה בעזה נמוך.

המסחר בתל אביב התנהל בשעות הבוקר והצהריים בירידות שערים אולם אלה אינן חדות במיוחד: מדד תל אביב 25 מאבד 2.4% ומדד תל אביב 100 יורד ב-2.7%. מאז תחילת השנה, איבדו שני המדדים המובילים בתל אביב קרוב ל-50%. מחזורי המסחר נמוכים ומסתכמים ב-550 מיליון שקל.

כלכלנית בית ההשקעות פסגות, ורד דר, סיכמה הבוקר את השפעות המבצע על השווקים ועל המשק הישראלי בשאלה הפשוטה אך המדויקת - כמה ממושך ויקר יהיה הסיפור הזה? האם אנחנו מדברים על ימים ספורים או על עלות בסדרי גודל של מלחמת לבנון השניה? ובראייה הארוכה, האם ההפגזות עשויות לייצר אינתיפאדה שלישית הכוללת חזרה של מחבלים מתאבדים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully