וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי הגדיל את הפניות לקליטה בקיבוצים; 2000 חברים חדשים נקלטו בקיבוצים בשנתיים האחרונות

עמירם כהן

28.12.2008 / 16:00

רבים מהפונים מעריכים כי בקיבוץ "יהיה קל יותר"



2000 חברים חדשים נקלטו בשנתיים האחרונות ב-80 קיבוצים בארץ והמגמה למעבר "מהעיר אל הכפר" גוברת. ב-2008 התקבלו בתנועה הקיבוצית 700 בקשות חדשות להתקבל לקיבוצים ו-150 מהן אושרו להמשך טיפול, גידול של 15% לעומת 2007, כך מסרה התנועה הקיבוצית.



להערכת המטה לצמיחה דמוגרפית בתנועה הקיבוצית, יש ליחס את הגידול בפניות למשבר הכלכלי ולהערכתם של הפונים כי "בקיבוץ יהיה קל יותר". משיחות שניהלו עובדי המטה עם המועמדים, רבים מהם אמרו כי המשבר הכלכלי פוגע ביכולתם לקיים את רמת החיים שקיימו קודם לכן ועל כן החליטו לחיות בסביבה כפרית, בה הוצאות המחייה נמוכות יותר. במטה העריכו כי ב-2009 יחול גידול נוסף במספר הפונים.



בנוסף לקליטה באמצעות המטה, נקלטו בקיבוצים בשנים האחרונות משפחות רבות, בעיקר של בני קיבוצים שעזבו בעבר את קיבוציהם, באמצעות התקשרות ישירה עם קיבוצים ללא מעורבות המטה. מרבית הביקושים לקליטה מופנים לקיבוצי מישור החוף ואזור ירושלים.

התנועה הקיבוצית מציינת כי הקושי העיקרי להגדיל את מספר הנקלטים הוא המחסור בדיור ולעתים קרובות מתחרות עשר משפחות המבקשות להיקלט בקיבוץ על דירה, או מגרש בנייה, פנויים. בשל מחסור זה רבים מהפונים נאלצים לעבור לרשימת המתנה שהתארכה מאוד בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully