וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניוב מגדיל את הווליום של יוניון מדיה: החברה תמוזג עם מיוז מדיה

שמרית סלע

28.12.2008 / 16:21

החברות יפעלו יחד לקניית המדיה ללקוחותיהן, שתכלול מו"מ משותף והסכמים שנתיים משותפים מול אמצעי המדיה


יוניון מדיה, חברת רכש המדיה בבעלותו של אורן יוניוב, חתמה על ההסכם לשיתוף פעולה עם מיוז מדיה. מדובר בחבירה ומיזוג של שתי החברות בפעילות קניית המדיה ללקוחותיהן, שתכלול משא ומתן משותף של השתיים והסכמים שנתיים משותפים מול אמצעי המדיה. עם זאת, החברות ימשיכו לפעול כחברות נפרדות ועצמאיות ממשרדים שונים עם מערך כוח אדם נפרד, זאת בין היתר על מנת שלא יווצרו ניגודי עניינים בין הלקוחות השונים של שתי החברות.

מדובר במודל שהפך למקובל וכדאי עבור משרדי הפרסום, חברות רכש המדיה והמפרסמות עצמן בשוק הפרסום בארץ בשנים האחרונות. חבירת מספר משרדי פרסום למערך פעילות רכישת המדיה ללקוחותיהן מגדיל עבורן באופן משמעותי את יכולת המיקוח מול אמצעי המדיה, בעיקר מול ענף העיתונות וזכייניות הטלוויזיה. כך לדוגמה, חברת TMF רוכשת מדיה עבור לקוחות גיתם BBDO, יהושוע TBWA, יורו תל אביב ודרורי שלומי; מדיה קום עבור לקוחות אדלר חומסקי, גלר נסיס ועוד; זניט מדיה עבור באומן-בר-ריבנאי, רגב קויצקי ועוד; וכמובן חברת רכש המדיה המובילה בשוק, יוניברסל מקאן, אליה חברו לפעילות רכישת המדיה לא מעט משרדי פרסום, בניהם זרמון-גולדמן, ענבר-מרחב-שקד וגליקמן נטלר סמסונוב, על מנת לנצל את כוח המיקוח הרב של המובילה בשוק המדיה ולהשיג מחירי מדיה אטרקטיוויים.

נראה כי ההקשחה בתנאים המסחריים הצפויים בשוק המדיה בישראל לאור הצהרות הזכייניות להורדת עמלות היתר, הביאה גם יוניוב למסקנה כי חבירתו לחברת מדיה נוספת תהווה עבורו פתרון הולם.

על תופעת הריכוזיות בשוק הפרסום ועוצמתן הרבה של חברות רכש המדיה מול הזכייניות והעיתונות עמדה הממונה להגבלים עסקיים, רונית קן, בדו"ח מפורט שהוציאה בעניין לפני כחודש וחצי. קן הצביעה על הריכוזיות בשוק המדיה, שנמצאת בתהליך מתמיד של גדילה ועל כך שהשוק מתכנס למספר קטן של חברות רכש מדיה המהווה פגיעה קשה בתחרות. עוד נכתב בדו"ח כי חברות רכש המדיה נהנות מכושר מיקוח משמעותי מול הערוצים המסחריים בתחום גובה העמלות, וכן שככל שאותה חברת רכש מדיה רוכשת יותר זמן אוויר לפרסום בערוץ, כך רמת העמלות שהיא מקבלת חזרה גבוהה יותר.

יוניוב טוען כי על פי חוות דעת משפטית שבידיו אין צורך לבקשת היתר מהרשות להגבלים עיסקיים לצורך מיזוג מסוג זה.

יוניון מדיה הוקמה לאחרונה כחברת מדיה עצמאית בבעלותו של אורן יוניוב על חורבות חברת יונייטד מדיה שפורקה על ידי הממונה, בטענה כי היא פוגעת בתחרות בשוק. על פי ההערכות נתח השוק של החברה ברכישת שטחי פרסום עומד על כ-100 מיליון דולר. בין לקוחות החברה נמנים שטראוס גרופ, פרטנר, יוניליוור, ישראכרט והטוטו. בין משרדי הפרסום הכלולים בקבוצה ניתן למנות את SMG ,JWT, בריקמן ועוד.

גם מיוז היא חברת מדיה עצמאית שאינה שייכת לאף משרד פרסום. היא הוקמה כדי לרכוש שטחי פרסום בעיתונות ובטלוויזיה בעבור חברות השייכות לאיש העסקים אליעזר פישמן, כאשר גם מיוז עצמה בבעלותו. על פי ההערכות נתח השוק של החברה ברכישת שטחי פרסום עומד על כ-25 מיליון דולר. בין לקוחות החברה נמנות קבוצת פישמן, HOT ,012, סמייל, הום סנטר ואי.די דיזיין.

בעבר ניסה ישראל דיאמנט, מנכ"ל מיוז לשעבר ומנכ"ל מרקיורי כיום (חברת רכש המדיה החדשה שהקים עבור ראובני-פרידן), להוביל מהלך מיזוג של מיוז עם יונייטד, שהיתה שייכת לשלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן, אך לא קיבל לכך את אישור הרשות להגבלים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully