וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים עסקיים אישרה לאן.אם.סי יונייטד לרכוש את בלוקבסטר

אופיר בר-זהר

28.12.2008 / 17:14

על אן.אם.סי ייאסר לסרב לספריות וידיאו אחרות לספק תוכן שבבעלותה ללא סיבה סבירה


מאת עדי דברת ואופיר בר-זהר

חברת דיווחה היום לבורסה כי הרשות להגבלים עסקיים אישרה את העסקה שבה עתידה אן.אם.סי לרכוש את חברת השכרת הסרטים בלוקבסטר. אן.אם.סי צפויה כעת לרכוש את זרוע הקמעונות של החברה, הכוללת את חנויות ההשכרה ואת המכשירים האוטומטיים, תמורת סכום של 6.8 מיליון שקל. הרכישה, אשר נחשפה ב-TheMarker, כוללת את 20 סניפי בלוקבסטר ו-208 מכשירי השכרה אוטומטיים. בשלב זה לא כוללת העסקה כניסה לזרוע הדיגיטלית של בלוקבסטר הצפויה להשיק מיזם מדיה בשיתוף סלקום בתקופה הקרובה.

לפי הודעת החברה, הרשות להגבלים עסקיים אישרה אמנם את ביצוע העסקה אך הורתה כי על אן.אם.סי, שמחזיקה בכמות תוכן גדולה ביותר כחברת הפצה, ייאסר לסרב לספריות וידיאו אחרות לספק תוכן שבבעלותה ללא סיבה סבירה. בנוסף הוחלט ברשות כי אן.אם.סי לא תיתן עדיפות לבלוקבסטר באספקת תכנים, בין השאר על ידי מחיר עדיף, תנאי אשראי, תאריכי אספקה ועוד. בנוסף נאסר על אן.אם.סי להעביר הזכויות ביצירות לצד שלישי מבלי שיקבל עליו תחילה הוראות אלה.

בלוקבסטר ישראל היא זכיינית של בלוקבסטר העולמית, ואין קשר כלכלי בין החברות. תחת בלוקבסטר ישראל פועלות בעצם שתי חברות: הראשונה היא הרשת הקמעונית של חנויות השכרת הסרטים - שבבעלות רשת סופר-פארם (37%) אורקה-אינטראקטיב (13%) - שנרכשה באחרונה על ידי פראנס טלקום - תיאטראות ישראל (30%) וידיעות תקשורת (20%). החברה השנייה היא בלוקבסטר דיגיטל, שבבעלות סופר-פארם (כ-66%) ואורקה-אינטראקטיב (כ-33%).

אן.אם.סי נמצאת בבעלות משפחת אדרי, כאשר מנכ"לית החברה היא פנינה אדרי, רעייתו של משה אדרי, איש עסקים ומפיק העוסק בקולנוע. משפחת אדרי מחזיקה בחברת אן.אמ.סי יונייטד, המאגדת בתוכה מאז סוף 2007 שתי חברות - חברת התקליטים אן.אמ.סי וחברת גלובוס יונייטד, המשווקת ומפיצה סרטי DVD. בידי משפחת אדרי גם מתחם הסינמה סיטי, שלפי הערכות אחראי לכ-20% מהכנסות הענף בישראל, המסתכמות בכ-400 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully