וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצץ המו"מ בין מנכ"ל חברת החשמל לעובדים

אבי בר-אלי

28.12.2008 / 19:27

העיצומים צפויים להימשך. ועד העובדים: "נמשיך לספק שירות רגיל לתושבי דרום ישראל המצויים תחת מתקפה"

המשא ומתן בין הנהלת חברת החשמל לוועד העובדים בחברה הגיע הערב למבוי סתום - והעיצומים בחברה יימשכו. זאת, למרות הדרדרות המצב הביטחוני וההכרזה על הפעלת משק לשעת חירום (מל"ח).

בפגישה מנכ"ל החברה, עמוס לסקר, עם יו"ר מזכירות העובדים הארצית, דוד (מיקו) צרפתי, דרש האחרון מן המנכ"ל להורות על הקפאת הצעדים החד צדדיים ליישום תכנית ההתייעלות בחברה, עליהם הכריז ביום ראשון שעבר.

לסקר מצידו, הסכים להקפיא את המהלכים שעליהם הורה בסוף השבוע, בהם הוצאת ניהול מערכת החשמל מחטיבת הייצור והעברתה ליחידת המדען הראשי. ואולם, סירב לבטל את הצעדים שעליהם הכריז לפני כשבוע. הישיבה בין הצדדים פוצצה - והעיצומים יימשכו לפיכך, פרט לעובדים באזור הדרום.

גורמים בחברה מתחו ביקורת קשה על הוועד שממשיך לפגוע ביכולת הניהול של החברה ולמנוע כניסת מנהליה למשרדיהם - גם בעת רגישה שכזו. בוועד לעומת זאת, טענו כי לסקר איים שאם לא ייעתרו העובדים לדרישותיו - יפגע בתדמיתם הציבורית. "אני רואה בחומרה את איומיו של לסקר כלפיי, לפיהם ינקוט בצעדים שיפגעו בתדמית העובדים ועלולים לדרדר את המצב. לסקר שוכח שהגדרת תפקידו כמנכ"ל אינה מחייבת אותו להילחם בעובדים אלא לגבות אותם", אמר צרפתי.

בחברת החשמל מסרו כי: "המנכ"ל אמר לעובדים כי יהיה מוכן להקפיא את ההחלטות האחרונות ולא להוציא אל הפועל את השינויים שאמורים היו להתפרסם היום ומחר, להיכנס לעבודה משותפת בעת חירום זאת, ולאחריה להיכנס למשא ומתן. לצערנו, העובדים לא קיבלו זאת וממשיכים בעיצומים למרות הכרזת פיקוד העורף על מצב מיוחד".

מן הוועד נמסר בתגובה: "עובדי החברה יפעלו במידת האחריות הנדרשת מהם ללא קשר לפעולותיו ואיומיו של מנכ"ל החברה, וימשיכו לספק שירות רגיל לתושבי דרום ישראל המצויים תחת מתקפת טילים. במידת הצורך יתוגבר מערך העובדים גם ללא אישור המנכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully