וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקה הישראלית תגלה את הרשת

מעיין כהן ואורי ברקוביץ'

29.12.2008 / 6:59

תחזית 2009



>> קשה להיות סטארט-אפיסט ברשת



2009, או לפחות תחילתה, הולכת להיות "שנה אבודה" לסטארט-אפיסטים בתחום האינטרנט. תיאוריות על מעבר של מפרסמים חסכנים לרשת נתקלו במהרה בהאטה של קצב הגידול של פרסום אונליין.

בכל מקום תמצאו מדריכים המלמדים להיערך לימים גשומים. נגמרו הימים שהיה מספיק להגיד את מילת הקסם "ווב 2.0" ולעשות עיניים למשקיעים כדי לגרום להם לפתוח את הארנק.



לא שנת "הפייסבוק הבא"



לא סביר שדווקא 2009, שתתאפיין בהמתנה, הקפאה ותחזוקה, תביא עמה את פייסבוק, פליקר, יוטיוב, או אפילו מאקו הבאים. הסימנים לכך כבר נמצאים כאן. תעיפו מבט בבלוגים ובאתרים הטכנולוגיים. יבש שם. זרם הדיווחים על תוכנות ופיצ'רים חדשים כמעט נעצר. ויסטה מתה - יחי חלונות 7.



בעת שהושקה ויסטה בראשית 2007 אפילו האופטימיסטים לא ציפו שהיא באמת תכבוש את השוק בסערה. עם זאת, אפילו הפסימיסטים לא ציפו ששנה לאחר מכן היא תמשיך לדשדש, ושמיקרוסופט תדחה פעם אחר פעם את מועד הפסקת התמיכה בקודמתה XP, או שהטרנד החדש - מחשבים אולטרה קומפקטיים המכונים נט-בוק - ישווק מראש עם המערכת הישנה או עם לינוקס. לכן, לא פלא שהחברה נמצאת כבר בעיצומן של העבודות על חלונות 7, המחליפה של ויסטה, שתושק בסוף 2009.



בחירות ברשת



הבחירות הצפויות בפברואר 2009 יעלו במדרגה את השימוש של הפוליטיקאים הישראלים באינטרנט. הפוליטיקאים הישראלים ינסו לשכפל את הצלחתו של אובמה ברשת, לא בטוח שבהצלחה גדולה, אבל אין ספק שהמודעות לשימוש ברשת תהיה שונה לגמרי בבחירות הקרובות.



כסף מאינטרנט ממש - לא רק מפרסומות



שנים שהאינטרנט מחכה לפריצת הסכר שתסיט את הכסף מהטלוויזיה אל תעשיית החינם הזו. בינתיים, היחידים שמרוויחים מהאינטרנט הם ספקי התשתית, גוגל ואנשי תעשיית השותפות העיסקית Affilates. עם אינטרנט זמין בכל מקום ומחשבים ניידים קטנים, 2009 תוכל להיות השנה שבא הפרסום יצטרך להתחיל לפנות מעט מקום למודלים אחרים של הכנסות באמצעות הרשת. למשל, מתוכנות לסלולר, כמו האפליקציות לאייפון, או משירותים מבוססי מיקום שכבר שנים מבטיחים לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully