וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השינוי במדדים יקשה על מנהלי ההשקעות להצדיק את דמי הניהול שהם גובים"

מאת שרית מנחם

29.12.2008 / 6:59



>> "השגת תשואה עודפת על המדד עומדת להיות משימה עוד יותר קשה מאשר בעבר", כך אמר אבנר חדד, מנכ"ל משותף בקסם תעודות סל מקבוצת אקסלנס נשואה. הסיבה להכרזה של חדד היא שינוי שיטת המדדים עם תחילת 2009.



החל מתחילת השנה הבאה תשנה הבורסה לניירות ערך את שיטת החישוב של המדדים, כך שדיווידנדים שיחולקו ייצברו חזרה במדד. חדד מציין כי קסם שותפה ליוזמה. השינוי לדבריו עשוי להקשות על מנהלי ההשקעות האקטיוויים להכות את המדד ולהצדיק את דמי הניהול שהם גובים.

"עד היום חושבו כל מדדי הבורסה, כך שכל דיווידנד או ריבית שחולקו נצברו בחזרה במדדים, אך רק על פי ערכם הנקי בניכוי המס המוטל על משקיעים. כלומר, חברה שחילקה דיווידנד בגובה של 100 שקל, רק כ-80% נצברו בחזרה בתשואת המדד. כך היה גם לגבי הריבית (קופון) המחולקת על ידי אג"חים הכלולות במדדי האג"ח.



חברות תעודות הסל, המנהלות סכומים ניכרים הצמודים למדדים, צברו במקרה זה את הערך הנקי של הדיווידנדים / ריביות במדדים ואת היתרה חילקו למשקיעים, או השתמשו בה כתחליף לדמי הניהול", הוא אומר.



חדד מסביר כי הבעיה בשיטה זו היתה בהקטנת התשואה האמיתית של המדדים ביחס לערכם האמיתי, וכן בעמלות הכפויות שאותם נאלצו המשקיעים בתעודות הסל לשלם כל אימת שחולקה להם יתרת הדיווידנדים.



חדד מוסיף כי החישוב החדש לאורך זמן יניב תשואה גבוהה יותר למשקיעים אם המדדים יניבו תשואות חיוביות. במקרה של ירידות תניב השיטה החדשה תשואות שליליות גבוהות יותר. עוד הוא מסביר כי שיטת החישוב החדשה טומנת בחובה יתרונות נוספים למשקיעים בתעודות הסל המקומיות. למשל, הגברת השקיפות של המדדים ושל מנהלי תעדות הסל המנהלים אותם, הקטנת העמלות למשקיעים בתעודות הסל עקב ביטול חלוקת הדיווידנד הכפויה ודחיית המס למשקיעים במדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully