וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן נובה סטאר איבדה 45% ביום אחד - לאחר שהספיקה למחוק 99% בשנה

מאת טל לוי

29.12.2008 / 6:59

הקרן התרסקה ביום חמישי, יום הפקיעה של אופציות המעו"ף לדצמבר



>> "השקעה בשוק ההון היא מקצוע לאנשים מיוחדים - כאלה שחיים את השוק 24 שעות ביממה ונמצאים עם היד על הדופק ללא הרף. חם מאוד במטבח של שוק ההון - אם אתם רוצים ללמוד איך להתמודד עם החום הזה - אז ברוכים הבאים לאתר הבית שלי. אם זה גדול עליכם - אתם יכולים לעבור לאתרים של בתי השקעות אחרים", כך כותב דניאל מולקנדוב באתר הבית שלו.



המסר הקליט שירת היטב את קרן הנאמנות נובה סטאר, שלה מייעץ מולקנדוב, שסיימה את 2006 בתשואה של 196%. עם זאת, הוא לא משרת את מי שהשקיע בקרן ב-2008: נובה סטאר, המשקיעה באופציות, הפסידה בשנה האחרונה לא פחות מ-99%. בשיאה, נסחרה הקרן ברמה של 432 נקודות, אך כעת היא נסחרת ב-1.2 נקודות בלבד. בחודש האחרון צנחה הקרן ב-62%, לעומת ירידה של 8% בלבד בכל הענף.

כל קרן מונפקת ברמה של 100 נקודות (כלומר 100 אגורות) ומשם נקבע השער בהתאם לתנועות בבורסה. אם הקרן משנה מדיניות, השער האחרון הופך להיות שער הבסיס של הקרן. במקרה של נובה סטאר המספרים פשוטים: כרגע נסחרת הקרן ברמה של 1.2 נקודות בלבד - כל יחידה בקרן עולה 1.2 אגורות בלבד.



התנודתיות והסיכון בקרן באים מהמרכיב הגבוה (200%) של הקרן לאופציות על מדד ת"א 25. עליות ונפילות של 10% או 20% בקרן הן עניין יומי לפעמים. רק אתמול - יום הפקיעה על האופציות - איבדה הקרן 45%. לאחר כל הנפילות, נותרו בקרן 2.4 מיליון שקל בלבד.



סיפורה של הקרן אינו פשוט, הוא כולל חקירות של רשות ניירות ערך בחשד לעבירות פליליות של מולקנדוב והתפטרות של המנכ"לית בטענה שגורמים מחוץ לחברה מתערבים בניהולה. אך בלי קשר, יובנק, הנאמן של ארבע קרנות של נובה סטאר, ביקש לשחררו מתפקידו בגין משבר אמון עם מנהל הקרן. בעקבות החקירות הותלה רישיון ניהול התיקים של מולקנדוב והוא אולץ למכור את נובה סטאר (לשעבר רעם 90) שהקים. גם לאחר העברת הבעלות, המשיך מולקנדוב לקחת חלק בניהול כיועץ המקצועי הראשי של הקרן.



נובה סטאר אינה היחידה בקרב הקרנות הממונפות - קרן מיטב, ש-97% מנכסיה מושקעים באופציות, מציגה השמדת ערך נוספת. הקרן איבדה בשנה האחרונה לא פחות מ-88% ונסחרת כעת ברמה של 19 נקודות בלבד. בקרן נותרו 5.2 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully