וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון שמחזיר את המטוס

מאת טל לוי

29.12.2008 / 6:59

לאחר פחות משנה בשירות אפי פיתוח מכרה החברה שבשליטת לב לבייב את המטוס הפרטי ב-46 מיליון דולר וברווח הון קטן. באחרונה נשמעה בשוק ההון ביקורת על הפער בין ההפסדים הגדולים של הציבור לתנאים שלהם זוכים בעלי השליטה



>> מטוס הוא סמל, בעיקר כשמדובר במטוס פרטי שמשמש מנכ"ל מיליארדר של חברת נדל"ן. בהקשר זה מעניין המהלך של אפי פיתוח (המרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה) למכירת המטוס הפרטי ששימש את בעל השליטה, לב לבייב.



המטוס מדגם בומברדייר גלובל 5000 הוא אחד ממטוסי המנהלים היוקרתיים בעולם. אפי פיתוח מכרה את המטוס תמורת 46 מיליון דולר, וההערכות הן כי החברה הצליחה לרשום רווח הון קטן על מכירתו. מדובר בהישג נאה לנוכח ההאטה בעולם. אפי פיתוח אינה מחויבת לדווח על עסקות מסוג זה.

המטוס נועד לפעילות העסקית של החברה והצורך של ראשיה להגיע לנכסיה השונים בפינות נידחות ברוסיה.



אלא שבאחרונה נשמעה בשוק ההון ביקורת על בעלי המטוסים הפרטיים ועל הפער בין ההפסדים הגדולים של הציבור וצניחת המניות לבין התנאים שלהם עדיין זוכים בעלי השליטה.



לפני שנה נימקה אפריקה ישראל את הצורך בשימוש במטוס בכך שהחברה והחברות שבשליטתה פועלות בתחומי הנדל"ן למגורים, נדל"ן מניב, מלונאות, קבלנות בנייה, וכן תשתיות ותעשיית הפלדה במקומות רבים בעולם. בין השאר פועלות החברות האלו בארה"ב, רוסיה ובמדינות חבר העמים, במזרח אסיה ובמרכז אמריקה. פרישה כזו מצריכה שימוש במטוס, שכן לחלק מהיעדים האלו אין טיסות סדירות רציפות.



ככל הידוע, לבייב, שהמסחר במטוסים אינו זר לו, המליץ לאפי פיתוח לקבל את ההצעה - מהלך שיכניס לקופתה לא מעט מזומנים. בימים אלה מציעים מנהלים רבים בעולם מטוסים למכירה, וייתכן כי באפי מעריכים כי ניתן לרכוש בכסף מטוס אחר או לבחון חלופה אחרת.



דובר אפריקה ישראל מסר כי באחרונה בעקבות הקפאת הפעילות בחלק מהפרויקטים של אפי פיתוח ברוסיה ובחבר המדינות, והתמקדות החברה בפרויקטים גדולים, בעיקר במוסקווה, צומצם היקף השימוש במטוס המנהלים של החברה. בנוסף, בעקבות קבלת הצעה אטרקטיווית מקבוצת השקעות בינלאומית גדולה לרכוש את המטוס, הוחלט להיענות להצעה זו.



אפי פיתוח בודקת רכישת מטוס אחר בתוך כמה חודשים, עקב הערכה לירידה משמעותית קרובה של מחירי מטוסי המנהלים בעולם - מה שישרת את הקבוצה בעבודתה השוטפת בפרויקטים בחבר המדינות ובמדינות אחרות שבהן היא פעילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully