וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווב 2.0 יצא מהאופנה

מעיין כהן ואורי ברקוביץ'

29.12.2008 / 6:59

סיכום 2008



>> ג'רי יאנג הולך הביתה

לפני חודש פרש ג'רי יאנג, מנכ"ל יאהו ומייסדה, מכיסא המנכ"ל, ובכך סיים קדנציה רוויית כישלונות והחלטות עגומות. מאז החליף בתפקיד את טרי סמל ביוני 2007, צנח שווי השוק של יאהו ביותר מ-20 מיליארד דולר. הנפילה נבעה בין היתר מכישלון המגעים עם מיקרוסופט, שהניחה על שולחנו של יאנג הצעת רכש במחיר של 33 דולר למניה, ומכישלון שותפות עם גוגל בתחום הפרסום באינטרנט.



ענקית האינטרנט האמריקאית בעידן שאחרי יאנג נמצאת בשפל המדרגה, ואף חילקה כ-1,500 מכתבי פיטורים לעובדיה. בינתיים, התחדשו המגעים עם מיקרוסופט, והרכישה שוב על הפרק.



פחות כסף במדיה חברתית



חרף ניסיונות אופנתיים להספידה, כיום ברור כי רשתות ואתרים חברתיים הם כאן כדי להישאר - והם ממשיכים ליהנות מפופולריות אדירה. אלא שחרף הפופולריות ולצד יתרונותיהן השיווקיים והפרסומיים של הרשתות החברתיות - פילוח קהל, חיבור למותג, פרסונליזציה ועוד - לא נמצאה גם ב-2008 נוסחת הקסם שתתרגם את הטראפיק האדיר להכנסות משמעותיות.



הווידיאו באינטרנט המשיך להתחזק



הפופולריות של צפייה בווידיאו באינטרנט המשיכה להתחזק ב-2008. לפי חברת המחקר eMarketer, ב-2007 צרכו בארה"ב 137.5 מיליון גולשים וידיאו באינטרנט - 73.6% מאוכלוסיית הגולשים, כאשר 59.6% מהגולשים נחשפו לפרסומת בתוכן וידיאו לפחות פעם בחודש. ב-2008 קופץ שיעור הצופים בווידיאו אונליין ל-80%, כאשר 67.2% נחשפו לפרסומות. ומה באשר לכסף? ממחקר שעשתה קבוצת TDG עולה כי את רוב ההכנסות מווידיאו מקוון גורפים קליפים או סרטונים קצרים ותכנים באורך מלא - שיעור קטן בלבד מוקצה לתוכן גולשים.



אפקט אובמה



המנצח העיקרי בבחירות בארה"ב היה האינטרנט. לא היה כלי אינטרנטי שהנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, לא השתמש בו במירוץ לבית הלבן, ובהצלחה יתרה. יותר מ-600 מיליון דולר גייס אובמה בעזרת האינטרנט בתרומות קטנות מאנשים רבים. אתר הרשת החברתית שלו גייס 8 מיליון מתנדבים וקטעי הווידיאו שלו ביוטיוב ספרו כ-90 מיליון צפיות. ועוד לא דיברנו על "אובמה גירל", הזמרת אמבר לי אטינגר, שקטע הווידיאו שלה "התאהבתי באובמה" נצפה כ-11.5 מיליון פעם. את ההצלחה הזאת מנסים כעת לשכפל מיטב הפוליטיקאים בישראל.



שקיעת הווב 2.0



לפני המשבר הכלכלי, צצו חברות סטארט-אפ אינטרנטיות כפטריות אחרי הגשם, גייסו סכומים קטנים יחסית ועסקו בפיתוחים שונים ומשונים תחת כותרת הגג ווב 2.0. ברבעון השני של השנה הסתכמו ההשקעות בחברות סטארט-אפ באינטרנט ב-1.6 מיליארד דולר - הגבוה ביותר בשבע השנים האחרונות.



ואולם ברבעון השלישי קיבלה התעשייה מכה. היקף ההשקעות צנח ב-36% לעומת הרבעון השני, ונראה שהמגמה לא תיבלם בקרוב. מכיוון שרוב חברות הווב 2.0 מתבססות על הכנסות מפרסום, ומכיוון שאחת מהשלכותיו של המשבר היא ירידה בהיקפי הפרסום המקוון, ומכיוון שהמשקיעים חוששים כיום להשקיע בחברות חדשות, ובמיוחד באלה שאין להן מוצר "מוחשי" - ווב 2.0 הוא כרגע אאוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully