וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד ראשי דסק חבר המדינות בסניף הירקון של בנק הפועלים

מאת עמית בן-ארויה

29.12.2008 / 6:59

המנהלים מואשמים שלא מסרו את הדיווחים הנדרשים בחוק לרשות איסור הלבנת הון



>> כתב אישום שני בפרשת הלבנת ההון של בנק הפועלים: פרקליטות מיסוי וכלכלה העמידה אתמול לדין את ראשי דסק חבר המדינות בסניף הירקון בתל אביב בשל עבירות דיווח לפי חוק איסור הלבנת הון. כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



חקירת המשטרה הגלויה נפתחה ב-2005 ברעש תקשורתי גדול. עובדי בנק ולקוחות נחקרו ומאות מיליוני שקלים של לקוחות הבנק הוקפאו. עם זאת, המשפט היחידי המתנהל עד כה הוא נגד שני ראשי הדסק הצרפתי בסניף ושלושה לקוחות המואשמים בעבירות על חוק איסור הלבנת הון (בעניין גאידמק עדיין לא התקבלה הכרעה).

כתב האישום הנרחב סוקר 14 פרשיות - שרובן קשורות ללקוחות תושבי חוץ - שבהן לא מסרו מנהל הדסק אליק לדר ואחראי קשרי הלקוחות יעקב סברדליק דיווחים כדין לרשות איסור הלבנת הון. כפי שפורסם ב-TheMarker, הפרקליטות שיחררה בשנים האחרונות לקוחות מדין פלילי בתמורה לכ-100 מיליון שקל ששילשלו הלקוחות לקופת המדינה דרך הליך המכונה חילוט אזרחי.



בתחילת כתב האישום מונה התביעה, באמצעות עורכי הדין טלי נג'רי ולירן חיים, את שמות קבוצות הלקוחות, שבגין פעולותיהם מועמדים כעת לדין לדר וסברדליק, ועניינם הסתיים בחילוט אזרחי: קציב, חייט, ויניק, טרסוב וחוטוריאנסקי.



לדר (57) היה אחראי על גיוס לקוחות ושיווק בנקאות פרטית במקביל לפיקוח על עובדי הדסק. לגישת הפרקליטות, מעמדו היה כשל מנהל סניף. סברדליק (49) היה סגנו של לדר ואחראי על טיפול בלקוחות ועל גיוסם של חדשים.



מתוך כתב האישום: "הנאשמים עשו יד אחת עם לקוחות שבטיפולם ואיפשרו להם להסתיר את הפעילות המתבצעת בחשבונותיהם בשיטות שונות. כל זאת, תוך שהנאשמים לא מדווחים על פעילויות אלה לרשות לאיסור הלבנת הון כעל פעילויות בלתי רגילות".



במקרים רבים, נטען, פתחו לדר, המיוצג בידי עו"ד שמעון דולן, וסברדליק, המיוצג בידי עו"ד יעל גרוסמן, חשבונות שהיו "צינור להעברת כספי הלקוחות מחו"ל לחשבונות קצה בישראל ובמקרים רבים שימשה מדינת ישראל כתחנת מעבר לכספים אשר שהו בה פרק זמן קצר ביותר ויצאו בחזרה לחו"ל כלעומת שבאו".



עו"ד גרוסמן מסרה בתגובה: "הפרקליטות שגתה כשהחליטה להגיש כתב אישום נגד עובד בנק בקשר לפעולות שביצע במהלך הרגיל של עבודתו ומבלי שצמחה לו מכך כל טובה אישית. בייחוד כך, לאור העובדה שבתקופה הרלוונטית לא הובנו ולא הוטמעו הוראות חוק איסור הלבנת הון, לא בבנקים ולא בכלל".



מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "העובדים יציגו את עמדתם והגנתם בפני בית המשפט. אנו סמוכים ובטוחים שהצדק ייצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully