וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים ייאלצו להסתגל לירידה חדה ברמת החיים ב-2009

גרדיאן

29.12.2008 / 6:59

הכלכלה הבריטית תתכווץ בשיעור החד ביותר מאז 1946; התמ"ג לנפש, שב-2007 עבר את ארה"ב, יהיה נמוך מבאיטליה צרפת ויפאן



>> רמת החיים בבריטניה תרד לרמה הנמוכה ביותר מקרב הכלכלות הגדולות ב-2009, בעקבות הצניחה בליש"ט - כך לפי מחקר של חברת הייעוץ אוקספורד אקונומיקס. במקביל פורסם מחקר של המרכז למחקר בתחום הכלכלה והעסקים (CEBR), שמצא כי כלכלת בריטניה צפויה להתכווץ ב-2009 בקצב המהיר מאז שנות ה-40.



ב-2007 הבריטים היו בפסגה: התמ"ג לנפש שלהם, בתיאום לשערי המט"ח, היה גבוה מזה של האמריקאים בפעם הראשונה מאז התקופה הויקטוריאנית. הצרכנים נהנו מעשור של שגשוג, ורכשו בתי נופש בצרפת ומוצרי יוקרה בניו יורק. אך ב-2009 צופה אוקספורד אקונומיקס, כי הליש"ט צפויה להמשיך להיחלש ומחנק האשראי צפוי לגלוש ממגזר הפיננסים לכלכלה הרחבה, כך שבריטניה תידרדר ישר לתחתית הליגה. התמ"ג לנפש בבריטניה יהיה 35.2 אלף דולר, לעומת 46.4 אלף דולר בארה"ב ו-41.5 אלף דולר בגרמניה. הוא יהיה נמוך אף מהתמ"ג לנפש באיטליה, יפאן וצרפת.

"בריטניה היתה במוקד הפריחה הפיננסית הגלובלית וזה הוביל לשיפור דרמטי בתנאי המחייה ביחס לעמיתותיה, אך המשבר בשווקים הפיננסיים גבה מחיר כבד מבריטניה", אמר אדריאן קופר, מנהל אוקספורד אקונומיקס. "הצרכנים יחושו בנפילה היחסית ברמת החיים בעיקר כשייסעו לחו"ל. הבריטים כבר לא יהיו האנשים העשירים ביותר על החוף", הוסיף.



CEBR צופה כי התמ"ג בבריטניה יירד ב-2.9% במונחים ריאלים ב-2009 - הירידה השנתית החדה ביותר מאז 1946, בתקופה שבה סבלה המדינה מהשלכות מלחמת העולם השנייה. נתוני המחקר התפרסמו ב"אובזרוור".



השקעות ההון של העסקים צפויים לצנוח ביותר מ-15% ב-2009, צניחה הנחשבת לאיום הגדול ביותר על הכלכלה. הוצאות משקי הבית צפויות לרדת ב-1.8%.



התחזיות הקודרות מתפרסמות על רקע נתונים המראים כי משבר האשראי החל לתת אותותיו בשוק העבודה הרחב. כמעט מחצית מכל החברות הקטנות מתכננות לפטר עובדים בשנה החדשה, על פי סקר בלעדי של "אובזרוור".



מקרב 300 עסקים קטנים שנסקרו, 43% אמרו כי הם צופים לפטר עובדים בשנה החדשה, וכשליש הזהירו כי "יתקשו להתמודד" עם ההאטה ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully