וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות גיוס אנשי המילואים: יותר מ-3 מיליון שקל ביום

מוטי בסוק וצבי זרחיה

29.12.2008 / 9:31

הממשלה תצטרך לקבוע דרכי מימון לפעולה אם תימשך יותר משבוע. ההטבות במס לתושבי עוטף עזה ושדרות יוארכו בשנה

"עלות הגיוס של 6,700 אנשי מילואים שאושר אתמול בממשלה תהיה יותר מ-3 מיליון שקל ליום. צה"ל יצטרך לכסות ממקורותיו כל פעולה שתימשך עד שבוע ימים. המימון של פעולה שתימשך יותר משבוע ייעשה בהתאם להחלטת ממשלה" - כך אמרו אתמול בכירים באוצר.

הראשונים מאנשי האוצר שנכנסו לפעילות מוגברת בשל הפעילות הצבאית הם אנשי מס רכוש ברשות המסים. בעקבות התרעות שקיבלו ממערכת הביטחון, הועמדו צוותים מתוגברים של מס רכוש בכוננות כבר בשבוע שעבר. הצוותים מונים בסך הכל כ-30 איש, בהם שמאים.

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, ביקר ביום שישי באזור עוטף עזה. רשות המסים מפעילה מוקד בשדרות שעונה לכל פניות תושבי האזור. הרשות מעודכנת על ידי מערכת הביטחון על כל פגיעה ברכוש. בשלוש השנים האחרונות פיצתה רשות המסים תושבים בעוטף עזה בגין נזקים ישירים ועקיפים מפגיעת קסאמים בסכום כולל של 143 מיליון שקל, מתוכם 73 מיליון שקל עבור נזקים ישירים וכ-70 מיליון שקל עבור נזקים עקיפים.

בתוך הפיצויים בגין נזקים עקיפים נכללים תשלומים עבור אובדן הכנסות ואובדן רווחים. כל המפעלים שהושבתו מעבודה אתמול בעוטף עזה יקבלו פיצוי על השכר שישלמו לעובדיהם, וכן על אובדן רווחים.

החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, הודיע אתמול על הקלות בפירעון תשלומי משכנתא שמקורם בכספי ממשלה לתושבי עוטף עזה - בתנאי שהבנקים נותני המשכנתא יעניקו הטבות דומות. לדברי סגן החשב הכללי, אבי גבאי, חלקה של המדינה במשכנתאות בעוטף עזה גבוה בהשוואה לאזורי הארץ האחרים, כך שהמדינה תישא ברוב ההקלה. לדבריו, על לווים המעוניינים בהקלה לגשת לסניף הבנק הרלוונטי ולהגיש בקשה עד 28 בפברואר.

בתוך כך, ההטבות במס לתושבי יישובי עוטף עזה ושדרות יוארכו עד 31 בדצמבר 2009. הזיכוי ממס הוא בשיעור של 25% עבור כל תושב באזור שהכנסתו הכוללת מעבודה ב-2008 תהיה עד 205,080 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully